ورزشی

می‌خواهیم با رکوردشکنی در قطر به حد نصاب المپیک نزدیک‌تر شویم

می‌خواهیم با رکوردشکنی در قطر به حد نصاب المپیک نزدیک‌تر شویم


به گزارش خبرنگار مهر، بیست و یکمین دوره رقابت های شنا قهرمانی جهان از یکشنبه آینده (۲۲ بهمن) در قطر آغاز خواهد شد و به مدت یک هفته (۲۹ بهمن) ادامه دارد. تیم ملی شنا ایران با ترکیب دو نفره متشکل از سامیار عبدلی و مهرشاد افقری در این رقابت ها شرکت می کند.

گامر دیلانچیان سرمربی تیم ملی شنا در مورد این رقابت ها و تیم اعزامی به آن به خبرنگار مهر گفت: کیفیت مسابقات جهانی در حد المپیک اما تعداد شرکت کنندگان در آن بیشتر از المپیک است. شناگرانی وارد این رقابت ها می شوند که حدنصاب های جهانی را کسب کرده باشند. هومر عباسی هم به حد نصاب لازم رسیده بود اما در نهایت با توجه به … تصمیم به اعزام عبدلی و افقری گرفته شد.

وی با ابراز رضایت از شرایط آمادگی این دو ملی پوش اعزامی به مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: سامیار عبدلی در آلمان پیگیر تمریناتش بوده و رکوردهای خوبی هم ثبت کرده است. مهرشاد افقری هم در رقابت های داخلی موفق به ثبت رکوردهای قابل قبولی شده است. در کل امادگی این دو نفر در حد مسابقات جهانی است.

سرمربی تیم ملی شنا با ابراز امیدواری نسبت به کسب نتایج قابل قبول در مسابقات قهرمانی جهان تصریح کرد: امیدواریم اگر اتفاق خاصی نیفتد رکوردهای داخلی را بهبود بخشیده، رکورد شکنی داشته باشیم و به حد نصاب های تعیین شده برای المپیک نزدیک تر شویم. این موضوع مهمی است که از حضور در مسابقات جهانی قطر پیگیر آن هستیم.

می‌خواهیم با رکوردشکنی در قطر به حد نصاب المپیک نزدیک‌تر شویم

سرمربی تیم ملی شنا امیدوار به بهبودی رکورد شاگردانش در مسابقات جهانی قطر است

دیلانچیان در مورد حدنصاب های تعیین شده برای المپیک یادآور شد: همیشه دو ورودیه A و B برای کسب سهمیه المپیک مدنظر بوده است و معمولا سه درصد اختلاف میان آنها بود. برای این دوره بازی های المپیک به خاطر کاهش تعداد شرکت کنندگان، رکوردهای این دو ورودیه به نیم درصد کاهش پیدا کرده است. به طور مثال این اختلاف در شنای پروانه ۲۰ صدم ثانیه شده است.

وی افزود: در کل حد نصاب ورودیه B برای این دوره بازی های المپیک با ورودیه A دوره گذشته برابری می کند. همین موضوع باعث سختی کار شده است.

سرمربی تیم ملی شنا در پاسخ به این پرسش که «در کل چقدر امید به دستیابی به رکورد المپیک است؟»، گفت: با توجه به برنامه زمان بندی و اینکه در کل ۷ – ۶ ماه است که هدایت تیم ملی راعهده دار شده ام، کارمان سخت است اما ناامید نیستیم. برنامه ریزی های مان در همین راستا است. بر این اساس بعد از مسابقات جهانی قطر در رقابت های رده های سنی آسیا (نوجوانان، جوانان و بزرگسالان) شرکت می کنیم و بعد از آن هم اردوها و مسابقات دیگر را پیگیری می کنیم.

دیلانچیان گفت: اگر هم به رکورد المپیک نرسیدیم احتمال اینکه از سهمیه وایلد کارت برخوردار شویم، وجود دارد اما همه تلاش مان این سهمیه بگیریم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا