اخبار سربازی و نظام وظیفه

امضا تفاهمنامه همکاری بین قرارگاه مهارت آموزی و مرکز وکلا


سردار سید مهدی فرحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در روز سه شنبه مورخ ۹۹/۲/۹ در نشست بین فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی دادگستری و مشاوران خانواده قوه قضائیه تفاهم نامه همکاری بین این دو سازمان که از قبل توسط نمایندگان این دو طی جلسات مختلف بررسی و تنظیم شده بود امضا گردید.

وی افزود: این تفاهم نامه به منظور توسعه کارآموزی همزمان با خدمت کارکنان وظیفه تحصیل کرده جهت رفع نیازهای حقوقی و کارشناسی سازمان‌های نیروهای مسلح و جامعه و ارتقا مهارت‌های شغلی و تسهیل شغل یابی است.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه اولاً کلیه کارکنان وظیفه واجد شرایط در حین خدمت سربازی می‌توانند در دوره‌های آزمون‌های ادواری مرکز شرکت کنند.

سردار فرحی گفت: ثانیاً نیروهای مسلح ترتیبی اتخاذ می‌نمایند که افراد فوق حتی‌الامکان در مشاغل مرتبط با تخصص خود به کار گیری شوند. ثالثاً مدت زمان اشتغال به مشاغل تخصصی در نیروهای مسلح به عنوان دوره کارآموزی آنان محاسبه می‌گردد.

وی در پایان گفت:: همچنین مرکز وکلا امکان ایجاد رشته‌های کارشناسی و مشاوره جدید متناسب با نیاز نیروهای مسلح از قبیل مشاوره در حوزه نظام وظیفه را فراهم می‌کند. در ضمن مرکز برای پذیرفته شدگانی که در طول مدت خدمت دوره کارآموزی (خدمت تخصصی) را با موفقیت در نیروهای مسلح سپری کرده‌اند پروانه وکالت و کارشناسی رسمی صادر می‌کند و کسانی که در طول خدمت در نیروهای مسلح به صورت تخصصی بکارگیری نشده‌اند، قبولی آنان ذخیره می‌شود.

منبع:مهر

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا