اجتماعی

احتمال بارش برف در ۱۶ استان/ بهبود کیفیت هوا در پایتخت

احتمال بارش برف در ۱۶ استان/ بهبود کیفیت هوا در پایتخت



به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: طی روز جمعه (۱۵ دی) در آذربایجان شرقی، نوار غربی آذربایجان غربی، غرب و شمال کردستان، غرب کرمانشاه و طی روز شنبه (۱۶ دی) در اردبیل، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی، نیمه غربی کردستان، نیمه شمالی کرمانشاه، همدان، زنجان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف، مه گرفتگی و کاهش دید و در مناطق کوهستانی کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و هوایی، لغزندگی زمین در گردنه‌های کوهستانی به سبب بارش برف، کاهش دید، سقوط سنگ از ارتفاعات، احتمال بهمن، کولاک برف، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر مورد انتظار است.

سازمان هواشناسی در این شرایط جوی نسبت به پرهیز از سفرهای غیر ضروری به‌ویژه در گردنه‌های برفگیر و مجهز بودن خودروها به وسایل زمستانی در مناطق سردسیر، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، آمادگی راهداری جهت برف‌روبی در گردنه‌ها و نقاط سردسیر توصیه می‌کند.

برای فردا (۱۵ دی) در بخش‌های غربی و جنوب غربی استان تهران نیز در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد و بهبود نسبی کیفیت هوا مورد انتظار است.

از بعدازظهر فردا (۱۵ دی) با نفوذ زبانه‌ای از سامانه بارشی به استان، به تدریج افزایش ابر بویژه در نواحی شمالی و افزایش سرعت وزش باد در بعضی ساعات وزش باد شدید به‌ویژه در نواحی غربی و جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

از روز شنبه (۱۶ دی) تا اوایل وقت یکشنبه (۱۷ دی) آسمان نیمه ابری تا ابری، گاهی بارش پراکنده و وزش باد شدید و کاهش دما در سطح استان و در بعضی ساعات بارش باران و برف در نواحی شمالی و بارش برف و رخ داد مه و کولاک در ارتفاعات مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۶- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۵ دی‌ماه) قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد با حداقل دمای ۷ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد و طی شنبه (۱۶ دی‌ماه) نیمه ابری تا ابری، همراه با افزایش باد و در بعضی ساعت‌ها وزش باد شدید و بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا