اجتماعی

۵۰ هزار زندانی در کشور مشغول به کار هستند

۵۰ هزار زندانی در کشور مشغول به کار هستند



به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی محمدی بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم افتتاح مرکز مهارت آموزی زندانیان اردوگاه حرفه آموزی و کار درمانی استان سمنان از اشتغال زندانیان، به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌های سازمان زندان‌های کشور یاد کرد.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارت آموزی و اشتغال برای زندانیان سراسر کشور، افزود: هم اکنون ۵۰ هزار زندانی در زندان‌های سراسر کشورمان مشغول به کار هستند

رئیس سازمان زندان‌های کشور ادامه داد: بخشی از زندانیان هم واجد شرایط کار در فضاهای کارگاهی و خارج از زندان نیستند و ما توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های موجود زندانیان، زمینه اشتغال موسوم به «نشسته» این دسته از زندانیان را نیز فراهم کنیم.

محمدی همچنین با بیان اینکه سیاست حبس زدایی و جایگزین‌های حبس در بستر الکترونیکی در زمره سیاست‌ها و اولویت‌های سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه است، گفت: در این مسیر توصیه شده که ادارات کل دادگستری سراسر استان موارد مقتضی را شناسایی و احصا کنند.

وی همچنین با بیان اینکه ۵۰۰ بسته کمک معیشتی بین خانواده‌های نیازمند زندانی استان سمنان توزیع شد، ابراز کرد: ارزش هر بسته یک میلیون تومان شامل اقلام مورد نیاز خانواده‌های زندانیان است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا