سیاسی

بساط حاکمیت دوگانه در دولت سیزدهم برچیده شد

بساط حاکمیت دوگانه در دولت سیزدهم برچیده شد



به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری شامگاه شنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه روایت پیشرفت اظهار داشت: دولت سیزدهم در حوزه های اقتصادی، اجرایی و عمرانی عملکرد قابل دفاعی دارد و ما باید بدانیم چه شرایطی را تحویل گرفتیم و امروز در چه وضعیتی هستیم که در این صورت ارزش دستاوردهای دولت خود را بیشتر نشان می دهد.

معاون اجرایی رییس جمهور افزود: دولت سیزدهم با تورم ۶۰ درصدی کار خود را آغاز کرد که در این شرایط ۴۸۰ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم که ادامه این روند برای کشور مخاطره آفرین بود و در حوزه سلامت نیز روزی ۷۰۰ نفر کشته بابت کرونا می دادیم.

منصوری ادامه داد: منابع ارزی که باید در طول سال هزینه می شد، طی شش ماه اول سال ۱۴۰۰ هزینه شده بود.

وی ادامه داد: در حوزه انرژی نیز ناترازی های جدی داشتیم که ۲۲ هزار مگاوات کسری برق وجود داشت.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در اولین جلسه هیات دولت به ریاست آیت الله رییسی وزاری دولت روحانی اعلام کردند که باید منتظر تورم سه رقمی باشید.

زمان تحویل دولت قبل ذخیره کالاهای اساسی به کمتر از دو هفته تقلیل پیدا کرده بود

وی بیان داشت: در زمینه ذخایر کالاهای اساسی نیز کشور وضعیت خوبی نداشت و ذخیره کالاهای به کمتر از دو هفته تقلیل پیدا کرده بود و امنیت غذایی کشور وضعیت نامطلوبی داشت.

منصوری ابراز داشت: در ابتدای کار دولت سیزدهم موضوع روز دولت تامین بودجه برای پرداخت حقوق ها بود که با تدابیر صورت گرفته تا پایان سال مشکل پرداختی ها حل شد.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: اساس تحول در کشور بر اساس تغییر در نوع نگاه بود و این دولت، جهادی مشغول به کار است و مردم این تلاش ها را می بینند.

منصوری با بیان اینکه در دولت قبل چشمشان به غرب و کدخدا بود که آنان بیایند گره گشایی کنند افزود: اما با روی کار آمدن دولت سیزدهم، ظرفیت داخل کشور تقویت و از توان جوانان برای حل مسائل مختلف استفاده شد.

معاون اجرایی رییس جمهور بیان داشت: از رویکردهای مهم دولت کار میدانی است و مردم نیز پاسخ این مدیریت میدانی را در میدان می دهند.

وی ادامه داد: در سفر رییس جمهور به شهرکرد کسی در خانه نماند و مردم با استقبال گسترده از خادم خود استقبال کردند که قابل ستایش بود و این به دلیل مسئولیت پذیر بودن دولت است.

دولت در تمامی رویدادهای کشور خود را مسئول می داند

معاون اجرایی رییس جمهور تاکید کرد: در تمامی رویدادهای کشور، دولت خود را مسئول می داند و برای حل مشکل در صحنه حاضر می شود.

وی با بیان اینکه بساط حاکمیت دوگانه در دولت سیزدهم برچیده شد افزود: دولت هایی بودند که به فرامین رهبری عمل نمی کردند و حتی بر عکس آن اقدام می کردند، اما این دولت خود را در محضر رهبر معظم انقلاب و خادم می داند.

منصوری اضافه کرد: متانت سیاسی دولت از ویژگی های دولت سیزدهم است و گاهی ما جوان تر های در دولت علاقمند هستیم از خود دفاع کنیم، اما روش دولت این است که از حاشیه ها پرهیز کند.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: دولت در حوزه های مختلف در راستای تحقق دولت اسلامی گام هایی برداشته است تا به آن مقصود نهایی که تمدن نوین اسلامی است برسیم.

وی با بیان اینکه امروز در ۵۰ شاخص اقتصای دولت سیزدهم جایگاه خوبی دارد ابراز داشت: رشد نقدینگی دولت قبل بالای ۴۳ درصد بود که امروز کنترل شده و به ۲۲ درصد رسیده است.

منصوری با بیان اینکه رشد اقتصادی از شاخص های مهم بررسی وضعت اقتصاد یک کشور است گفت: در ده سال اخیر شاخص رشد اقتصادی نزدیک به صفر بوده است.

معاون اجرایی رییس جمهور ابراز داشت: شاخص رشد اقتصادی امروز به بیش از ۴ درصد افزایش یافت و این اواخر به ۶ درصد هم رسیده است.

۳۰۰ همت اعتبار وارد بخش عمرانی شد که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است

وی عنوان داشت: ۳۰۰ همت اعتبار وارد بخش عمرانی شد که در تاریخ کشور بی سابقه بوده است و ثمره آن تکمیل پروژه های نیمه تمام است.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار در سفر رییس جمهور افتتاح می شود افزود: این پروژه ۳۰ سال قبل کلنگ خورده بود که به دلایل مختلف رها شده بود.

منصوری اضافه کرد: رییس جمهور در ایام انتخابات از این پروژه بازدید کرد که ۶۰ درصد پیشرفت داشت، اما دستور دادند پس از ۳۳ سال در اولویت تکمیل قرار گیرد.

وی افزود: راه آهن سنندج به همدان ۱۸ سال معطل بود که در هفته های گذشته به بهره برداری رسید و ما هفته ای نیست که پروژه نیمه کاره را به اتمام نرسانیم هر چند من محدودیت منابع داریم اما تلاش می شود تا مشکلات با اولویت حل شود.

معاون اجرایی رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه انرژی بیش از ۷ هزار مگاوات پروژه افتتاح شد افزود: این امر موجب شد یک سوم ناترازی این حوزه جبران شود.

۱۰ درصد از همه تخت های بیمارستانی کل کشور، در این دولت افتتاح شد

منصوری تصریح کرد: ۱۰ درصد از همه تخت های بیمارستانی کل کشور، در این دولت افتتاح شده که شمار آن ۱۶ هزار تخت بوده است.

وی ادامه داد: در عرصه خودرو مشکلات باید ریشه یابی شود و چندین سال قبل از دولت سیزدهم کاهش تولید تا ۷۰۰ هزار خودرو داشتیم و در سال قبل یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تولید کردیم که امسال افزایش دیگری خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تراز تجاری مثبت شد افزود: در حوزه فعال شدن واحدهای صنعتی نیمه کاره و راکد، شناسایی های لازم صورت گرفت و مشکلات در عرصه های مختلف مدیریتی و تامین مالی برطرف شد و ۶ هزار واحد نیمه فعال و تعطیل شده وارد چرخه تولید شد.

معاون اجرایی رییس جمهور ابراز داشت: امروز در برخی از استان‌ها مشکل کمبود کارگر داریم و بسیار از استانها کاهش ۷ درصدی بیکاری را داشته ایم.

وی با بیان اینکه، انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران در ۵ جبهه دنبال در حال دنبال شدن است که روزی آرزو بود افزود: در ابتدای کار دولت سیزدهم احصا شد که ۱۰ هزار روستا داریم که مشکل آبرسانی دارند که تاکنون ۳۵۰۰ روستا مشکل آن حل شد.

منصوری افزود: در دولت قبل مشکل فروش نفت داشتیم اما امروز هر چه تولید می‌شود به فروش می رسد و پروژه های متعددی صنعت نفت و گاز در حال اجرا است.

۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص یافت

وی با بیان اینکه مطالبات قانونی دولت که سالها بر زمین مانده بود در این دولت اجرا شد بیان داشت: ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان اختصاص یافت و تعرفه گذاری نظام خدمات پرستاری از سوی دولت اجرا شد و بسیاری از اقشار محروم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: در حوزه مسکن یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی شروع به ساخت شده و در مسیر تکمیل است و با افتتاح آنها شرایط حوزه مسکن متحول خواهد شد.

وی افزود: در حوزه کشاورزی بیش از ده میلیون تن گندم خریداری شد و ۳۰ درصد واردات کالاهای اساسی در کشور کاهش یافت که این امر مدیریت ارز و تقویت تولید داخل است.

منصوری با بیان اینکه دولت در عرصه اطلاع رسانی کارکردها خود توانمندی خوبی ندارد و این نمایشگاه گوشه ای از دستاوردها را نشان داده است افزود: مشکلات اقتصادی مردم قابل پوشیده نیست و دولت به این امر واقف است و تمام تلاش خود را برای حل آنان معطوف می کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا