اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

آمادگی پلیس کرمانشاه برای مهارت آموزی سربازان وظیفه



به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان ظهر سه شنبه در جلسه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه که در سالن جلسات دفتر فرماندهی انتظامی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر اقداماتی در راستای مهارت آموزی سربازان استان کرمانشاه خصوصاً در حوزه انتظامی انجام شده اما نیاز به تقویت و گسترش دارد.

وی مهارت آموزی سربازان و توانمند سازی کارکنان وظیفه را موضوع بسیار مهمی دانست و افزود: هرقدر بتوانیم به ارتقا سطح دانش و مهارت‌های آنان کمک کنیم به امنیت کشور و قدرتمندتر شدن کشورمان کمک کرده ایم.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان را نیازمند ساختار مناسب و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم نظیر محل و نوع آموزش، استاد مجرب و در نظر گرفتن علاقه کارآموزان دانست و تصریح کرد: برای ارائه آموزش‌ها باید تمامی این موارد رعایت شود.

حاجیان به نوع مهارت آموزش داده شده به سربازان هم اشاره و تاکید کرد: مهارتی باید به آنها آموزش داده شود که اثرگذار و کاربردی بوده و در آینده در اشتغال آنها نیز اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: باید بتوانیم در این آموزش‌ها سربازان را به سمت و سویی ببریم که نیاز بازار کار و مورد پسند و علاقه آنها باشد در غیر این صورت اگر فقط به ارائه مدرک و گواهینامه اکتفا کنیم تنها وقت، انرژی و سرمایه خود را هدر داده ایم.

حاجیان در ادامه به برخی اقدامات انجام شده در خصوص مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان اشاره کرد و گفت: انعقاد تفاهم نامه با ادارات کل فنی و حرفه‌ای، ورزش و جوانان، هلال احمر، تبلیغات اسلامی و سازمان جهاد کشاورزی، برگزاری دوره‌های مربیگری و فنون تدریس در هر نیمسال برای کارکنان و مربیان پایور و نیازسنجی مشاغل بومی استان و اجرای دوره‌های مهارت آموزی کارکنان وظیفه دیپلم و و زیردیپلم با توجه به علاقه مندی آنها از جمله این اقدامات بوده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه راه اندازی کارگاه مهارت آموزی برق، جوشکاری و کامپیوتر در ستاد انتظامی استان، راه اندازی ۱۸ کارگاه محیط‌های واقعی کار و اعلام سهمیه به شهرستان‌ها و یگان‌های تابعه که امکان آموزش مهارتی سربازان وظیفه در آنها فراهم است را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی در پایان و با تاکید بر اینکه آموزش مهارتی سربازان نباید محدود به آموزش‌هایی خاص خصوصاً در حوزه کشاورزی باشد، گفت: انتظامی استان برای ارائه آموزش‌های مهارتی اعلام آمادگی کرده و امیدواریم شرایطی فراهم شود تا همه سربازان ما تحت این آموزش‌ها قرار گیرند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا