سیاسی

باید به رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی دست یابیم

باید به رشد اقتصادی سالانه ۸ درصدی دست یابیم



علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به امکان تحقق رشد ۸ درصدی اقتصادی در کشور گفت: هدف گذاری دولت‌ها در ادوار مختلف تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی بوده و اخیراً در سیاست‌های ابلاغی و کلی مقام معظم رهبری برای برنامه هفتم اقتصادی به صورت مکتوب تصریح شده است که باید به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم.

وی افزود: برنامه دولت این است که ان‌شاالله بتواند این سیاست‌ها را محقق کند و به این رشد ۸ درصدی برسد.

سخنگوی دولت با اشاره به آمارهای اقتصادی موجود در کشور تشریح کرد: این دولت توانسته است از رشد اقتصادی میانگین صفر درصدی در دهه گذشته به میانگین رشد اقتصادی ۴.۲ درصدی در دو سال گذشته برسد و ضمن آنکه با شتاب بالا در بهار امسال و مطابق گزارش بانک مرکزی رشد بالاتر از ۶ درصدی و مطابق گزارش مرکز آمار رشد ۷ درصدی اقتصادی را داشته‌ایم.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در مسیر طی شده دولت سیزدهم این امیدواری ایجاد شده است که همانگونه که توانستیم از میانگین صفر درصدی به ۴.۲ درصدی و بعد به رشد اقتصادی بالاتر ۶ درصد برسیم، ان‌شاالله بتوانیم در آینده به رشد ۸ درصدی نیز دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی‌های دولت این بوده است که منابع را به سمت افزایش رشد اقتصادی هدف گذاری کند و حمایت‌ها در جهت افزایش نرخ رشد اقتصادی صورت گیرد. هرچند در برخی از حوزه‌ها از جمله نفت و صنعت رشد اقتصادی حتی دو رقمی را داشتیم و امیدواریم با مسیر خوبی که طی شده است بتوانیم به هدف گذاری رشد ۸ درصدی سالانه در کل اقتصاد کشور برسیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا