استان ها

۹۰ درصد زنجانی‌ها مرز مهران را برای زیارت اربعین انتخاب می کنند

۹۰ درصد زنجانی‌ها مرز مهران را برای زیارت اربعین انتخاب می کنند



به گزارش خبرنگار مهر، علی مدقالچی، بعد از ظهر شنبه در جلسه هماهنگی ستاد اعزام زائرین اربعین حسینی، اظهار کرد: طرح جابه‌جایی زائران اربعین حسینی از ۲۷ مردادماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریور ادامه دارد و ۱۳۵ دستگاه اتوبوس کار خدمت‌رسانی به زائران را برعهده خواهند داشت.

وی ابراز کرد: امسال با رایزنی‌های صورت گرفته ۵۷ دستگاه (VIP)۲۵ نفره، ۲۳ دستگاه اتوبوس با ظرفیت ۳۲ نفر و ۵۰ دستگاه اتوبوس ۴۲ نفره کار جابه‌جایی به مرزهای مورد انتخاب زوار را انجام خواهند داد.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوس زنجان در اختیار اعزام زائران اربعین است، بیان کرد: برای جاماندگان زائرین اربعین، اعزام به مشهد همانند سنوات گذشته انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته نشان می‌دهد با توجه به فاصله زمینی با کربلا اغلب مردم مرز مهران را برای رفت و برگشت انتخاب می‌کنند و ۹۵ درصد اعزام‌های سال گذشته نیز به مقصد مرز مهران بوده است.

مدقالچی با اشاره به اینکه زنجان به عنوان استان معین در ساخت و احداث زیربنای مرز تمرچین انتخاب شده است، تصریح کرد: در صورت تقاضای زائران آمادگی اعزام اتوبوس به مرز تمرچین را داریم.

وی از آغاز فروش بلیت به صورت حضوری و اینترنتی خبر داد و گفت: در ۳ ترمینال زنجان، ابهر و خدابند آماده پذیرایی از زائرین خواهیم بود و متقاضیان می‌توانند به صورت حضوری از دفاتر فروش بلیت در پایانه‌ها و یا از طریق سایت شرکت‌های مسافربری اقدام به تهیه بلیت نمایند.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان عنوان کرد: تلاش داریم که تقاضای سفر عادی را نیز در کنار سفر اربعین پوشش دهیم و در این راستا باید ناوگان حمل و نقل درون‌شهری در تأمین ناوگان جایگزین کمک‌های لازم را در اختیار راهداری قرار دهد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا