سیاسی

دیدار وزیر خارجه با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی

دیدار وزیر خارجه با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی


به گزارش خبرگزاری مهر، امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه کشورمان که در مشهدالرضا (ع) به سر می‌برد، روز پنجشنبه با حضور در دفتر آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با وی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار گزارشی از اقدامات وزارت امور خارجه در زمینه سیاست خارجی و آخرین تحولات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان همچنین آخرین تحولات در توسعه همکاری‌ها با منطقه، همسایگان و سایر حوزه‌ها را تبیین کرد.

وزیر امور خارجه با توجه به ظرفیت دیپلماسی زیارت و برکت وجود امام رضا (ع) در کشورمان، اقدامات دستگاه دیپلماسی را در تسهیل گردشگری زیارتی برشمرد.

آیت الله علم الهدی نیز ضمن خوشامد به امیرعبداللهیان، با اشاره به اقدامات موفقیت آمیز دولت در عرصه مناسبات دوجانبه و روابط بین المللی، به حسن تدبیر وزارت امور خارجه در این خصوص پرداخت و آن را مایه افتخار خواند.

آیت الله علم الهدی در بخشی از سخنان خود ضمن قدردانی از فعالیت‌های دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مشهد، نقش مهم آن در توسعه همکاریهای بین المللی استان را ستود و خواستار توجه بیشتر به رفع برخی مشکلات و تسهیل رفت و آمد زائرین امام علی بن موسی الرضا علیه السلام شد.

گفتنی است در این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن تشکر از تلاش‌های بهشتی، معصومی فر را که به تازگی به سمت ریاست نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان رضوی منصوب شده است، معرفی کرد.

معصومی فر نیز ضمن ابراز خوشوقتی از حضور در مشهد و اغتنام فرصت خدمت به زائرین و مجاورین امام رئوف، ابراز امیدواری کرد با عنایت به ظرفیت‌های بالای خراسان رضوی در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و زیارتی، بتوان در سایه رهنمودهای نمایندگی محترم ولی فقیه، آنها را به فعلیت درآورده و موجب توسعه روزافزون استان و شرایط زندگی مردم شریف خراسان شد.

دیدار وزیر خارجه با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی

در ادامه این سفر امیرعبداللهیان با آیت الله مروی تولیت آستان قدس رضوی ملاقات کرد.

در این دیدار تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اظهار رضایت مقام معطم رهبری از رویکرد وزارت امور خارجه، این افتخار بزرگ را به وزیر امور خارجه تبریک گفت و آن را برگ درخشانی از کارنامه افتخار آفرین دستگاه دیپلماسی دانست.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظرفیت عظیم آستان قدس خواستار مساعدت و مشارکت وزارت خارجه جهت بهره گیری از این ظرفیت بی بدیل در حوزه‌های مختلف از جمله تقویت تعاملات با کشورهای جهان بویژه کشورهای اسلامی از طریق پیشبرد دیپلماسی زیارت گردید.

امیرعبداللهیان نیز با قدردانی از اقدامات ارزشمند آستان قدس رضوی از جمله در حوزه خدمات رسانی به زوار خارجی، خدمت به آستان مقدس حضرت رضا (ع) را افتخاری بزرگ برای دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی دانست.

وزیر امور خارجه آمادگی وزارت امورخارجه برای تدوین برنامه‌های مشترک بویژه تسهیل رفت و آمد گردشگران زیارت و برقراری ارتباط گسترده‌تر ایرانیان مقیم خارج از کشور با آستان مقدس رضوی را اعلام کرد.

دیدار وزیر خارجه با امام جمعه مشهد و تولیت آستان قدس رضوی

امیرعبداللهیان پیشنهاد نمود کارگروه مشترکی در وزارت امور خارجه تشکیل و برنامه‌های دراز مدتی را جهت تحقق اهداف مذکور تدوین نماید.

در این ملاقات همچنین در خصوص دیگر زمینه‌های همکاریهای وزارت امور خارجه و آستان قدس رضوی بحث و تبادل نظر شد و مقرر گردید همه طرح‌ها و پیشنهادات در کارگروه مشترک مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

علاوه بر مسئولین آستان مقدس رضوی و معاون بین الملل آستان، آقای معصومی رئیس دفتر وزارت امور خارجه نیز در این دیدار حضور یافت.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا