اخبار سربازی و نظام وظیفه

مجوز جذب امریه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی صادر شد

به گزارش خبرگزاری همسونیوز، علی قربانی معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اظهار کرد: این مجوز برای دو سال دارای اعتبار می‌باشد و طی آن امکان جذب سالانه حداکثر ۲۰۰ نفر از مشمولین واجد شرایط دارای مدارک تحصیلی کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد برای به کارگیری در پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی فراهم شده است.

وی در ادامه در خصوص شرایط متقاضیان و نحوه اقدام آنان گفت: شیوه نامه جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی برای سالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ که حاوی شرایط عمومی و اختصاصی متقاضیان، وظایف نیروهای امریه، نحوه جذب و وضعیت اداری و پرسنلی آنها می‌باشد به معاونین امور عمرانی استانداری‌ها ابلاغ شده است. لذا متقاضیان جهت اطلاع از مفاد این شیوه نامه می‌توانند به دهیاریهای دارای پایگاه آتش نشانی مراجعه نمایند.

قربانی در خصوص اهم شرایط متقاضیان خدمت در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی گفت: متقاضیان می‌بایست فاقد غیبت از خدمت وظیفه بوده و ضمن برخورداری از آمادگی جسمانی و روانی مناسب، علاقمند به انجام عملیات‌های آتش‌نشانی و امداد نجات باشند.

وی تصریح کرد: در این موضوع اولویت با مشمولینی است که دارای رشته‌های تحصیلی فنی و مرتبط با خدمات ایمنی و امداد و نجات بوده و در روستاهای تحت پوشش یکی از پایگاه‌های آتش‌نشانی روستایی ساکن باشند.

معاون امور دهیاری‌ها در ادامه خاطرنشان کرد مجوز قبلی برای جذب و بکارگیری نیروهای وظیفه در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی مربوط به سالهای ۹۷ و ۹۸ بود که طی آن بالغ بر ۴۵۰ نیروی امریه واجد شرایط در پایگاه‌های آتش نشانی روستایی جذب و به کارگیری شدند که اغلب آنها هم اکنون دوره خدمت وظیفه شأن به اتمام رسیده است که می‌بایست برای جلوگیری از ایجاد نقصان در فعالیت‌های پایگاه‌های آتش نشانی روستایی سریعاً با نیروهای جدید جایگزین شوند.

قربانی در پایان ابراز امیدواری نمود با توجه به وجود بیش از ۹۰۰ پایگاه آتش‌نشانی روستایی در سطح کشور با همکاری مؤثر استانداری‌ها بهره برداری بهینه و مفیدی از این ظرفیت صورت گرفته و گام مطلوبی در جهت بهبود وضعیت ارائه خدمات ایمنی و اطفا حریق در روستاها برداشته شود.

منبع:مهر

پایان/ همسونیوز

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا