به گزارش همسو نیوز، مرتضی ملا جعفری مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی ،به خبرنگار گروه اجتماعی و فن آوری همسو نیوز گفت:در عصر حاضر، صنایع مدرن سریعتر از همیشه در حال تحول هستند. هر روزه شاهد گرایش روزافزون به استفاده از فناوریها در آموزش هستیم. در سالهای اخیر تاثیرات فناوری در روند آموزش و تعلیم و تربیت بسیار مورد توجه دولتها قرار گرفته است. شاید یکی از دغدغههای مدرسان، افزایش علاقه و مشارکت شاگردان در کلاس باشد. ما در حال حاضر نیاز به دانش آموزانی داریم که برای رویارویی با فناوریهای نوین آماده باشند.
مرتضی ملا جعفری در ادامه اظهار داشت:امروزه شرایط آموزش در مدارس ما بر اساس نظریههای جدید یادگیری مهیا نیست ولی باید توجه داشت که با علم به سطح آگاهی دانش آموزان، انگیزهها و شرایط جدید جامعه، تاکید بر روی روشهای قدیمی تدریس و سنتی “گچ و بحث کردن” یا همان سخنرانی که متعلق به گذشته است در مقایسه با روشهای نوین که امروزه در مدارس تدریس میشودو در دسترس است، از سطح بسیار پایینی برخوردار است. استفاده از فناوریهای نوین و رویکردهای خلاقانه برای درگیر کردن دانشآموزان میتواند جایگزینی مناسب برای شیوههای سنتی در آموزش و پرورش باشد.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت:استفاده از انواع فناوریهای نوین آموزشی در کشورهای پیشرفته جهان سالهاست که به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای توسعه مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از این فناوریها در جهت افزایش قدرت یادگیری، تقویت تعمق و ایجاد خلاقیت و نوآوری در دانشآموزان کشور ضروری است و باعث تغییر تحول در نظام آموزشی کشور میشود.
مرتضی ملا جعفری گفت: شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان از شرکت های پیشتاز در زمینه فنآوری اطلاعات و ارتباطات است که در زمینه طراحی و تولید و اجرای سیستم های نرم افزاری اداری، مالی و آموزشی فعالیت می کند.بخش تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی بعد از تحقیق و مطالعه فراوان بر روی روش های نوین آموزشی، دو روش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به عنوان روشهای نوین و موثر در آموزش برگزید و در آموزش به روش واقعیت مجازی، آموزش از طریق هدست های مخصوص، دتکتورهای حرکتی و دسته های کنترلی برای تعامل با برنامه و محیط پیرامون صورت میپذیرد.
وی گفت: این بخش از شرکت، بعد از تحقیقات گسترده در زمینه واقعیت مجازی و ادوات مربوط به این فناوری، اقدام به تاسیس آکادمی واقعیت مجازی، خرید ادوات مربوطه و تولید نرمافزارهایی با رویکرد آموزشی نموده است. هدف ایجاد این آکادمی، همگام کردن رویکردهای آموزشی رایج در نظام آموزشی کشور با تغییر و تحولات شتابنده فناوری است. در همین راستا، این آکادمی اقدام به تولید نرمافزار جامع آناتومی بدن انسان با نام Human Anatomy نموده است.
مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی گفت:برنامه Human Anatomy یک شبیه ساز واقعی از اعضای بدن انسان است. در این اپلیکیشن با کمک مدلهای سه بعدی بسیار دقیق، میتوان سفری اعجاب انگیز به داخل ارگانهای بدن را تجربه کرد و با بررسی و جستجو در قسمتهای مختلف بدن انسان، از عملکرد ارگانها و سیستمهای مختلف آن آگاهی یافت،همچنین این برنامه به بررسی برخی از بیماریهای رایج در ارگانهای مختلف پرداخته و مراحل مختلف وخامت آنها را شبیه سازی کرده است. همچنین با اضافه کردن درمان به قسمتهای مختلف، میتوان به فهم پزشکی خوب از درمان بیماریها دست یافت.در آموزش به روش واقعیت افزوده، شرکت اقدام به ساخت و انتشار اپلیکیشنهای موبایلی واقعیت افزوده ی بازیوار شده برای دروس پایه های مختلف دوره ابتدایی نموده است بعنوان مثال دانش آموز با گرفتن دوربین موبایل بر روی صفحه کتاب درسی علوم میتواند آزمایش مربوط به هر صفحه را بصورت تعاملی بدون احتیاج به آزمایشگاه انجام دهد.
انتهای پیام/
حسین رشیدی