فیلم

راهپیمایی مردم قم در گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد



به گزارش خبرنگار مهر، مردم همیشه در صحنه و انقلابی شهر مقدس قم قبل از ظهر دوشنبه همزمان با سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۴۲ همچون سال‌های گذشته با برپایی مراسم راهپیمایی یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی و ۱۵ خرداد را گرامی داشتند.

راهپیمایان قمی ابتدا در میدان روح الله و در جوار بیت تاریخی امام راحل در قم تجمع کردند و پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و اجرای گروه سرود دانش آموزی میثاق راهپیمایان حرکت خود را آغاز کردند.

مردم قم در حالی که شعارهای انقلابی و استکبار ستیز سر می‌دادند و پلاکارهایی در بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب و قیام ۱۵ خرداد در دست داشتند به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کرده کردند.

در این راهپیمایی جمع کثیری از اقشار مختلف مردم، طلاب و اساتید حوزه، بسیجیان، جمعی از نیروهای مسلح، خانواده معظم شهدا و مسئولان استان حضور داشتند که با سردادن شعارهای انقلابی بیعت مجدد خود با مقام معظم رهبری و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل و انقلاب را اعلام کردند.

راهپیمایان همچنین با سر دادن شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» اعلام انزجار از جنایات مستکبرین در عالم را فریاد زدند.

تعدادی از حاضرین در این راهپیمایی دست نوشته‌هایی در انتقاد از لایحه جدید حجاب و عفاف در دست داشته و از سران قوا درخواست داشتند تا نسبت به تجدید نظر در خصوص مفاد این لایحه و برخورد بازدارنده با هنجارشکنان اقدام کنند.

مردم انقلابی قم در این راهپیمایی آمادگی خود برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام راحل و شهدا اعلام داشتند و از مسئولین نیز انتظار داشتند با حل مشکلات معیشتی و گرانی و همچنین توجه به عرصه فرهنگ اهتمام لازم را داشته باشند.

راهپیمایان که تصاویری از امام و رهبری و پرچم سه رنگ ایران اسلامی در دست داشتند مسیر خیابان معلم، چهارراه شهدا و خیابان ارم را به سمت حرم مطهر بانوی کرامت طی کرده و در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) تجمع کردند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا