سیاسی

جنایات رژیم صهیونیستی موجب تفرقه بین آمریکا و اروپا شده است

جنایات رژیم صهیونیستی موجب تفرقه بین آمریکا و اروپا شده است



به گزارش خبرنگار مهر، حسین امیرعبداللهیان عصر پنجشنبه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد با تحلیلی از شرایط جنگ غزه گفت: ۸۰ روز جنایات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه می‌گذرد و آنان تصویرشان این بود که در کمتر از ۲ هفته حماس را از بین می‌برند که این امر محقق نشد و در ادامه گفتند برای خلع سلاح حماس تلاش خواهند کرد که این امر نیز محقق نشد.

وی گفت: امروز مقاومت فلسطین و حزب الله در برابر رژیم اشغالگر قدس و آمریکا قرار دارند که پس از ۲۰ روز از آغاز جنگ درخواست مذاکره برای آزادی اسرا با حماس را اعلام کردند.

امیرعبداللهیان بیان کرد: رژیم صهیونیستی در مقطعی بیمارستان‌ها را موشک باران کرد چرا که تصور می‌کردند رزمندگان حماس در زیرزمین بیمارستان‌ها هستند که اینگونه نبود.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه حماس اسرای نظامی مهمی را در اختیار دارد افزود: رهبران مقاومت می‌گویند در عملیات طوفان الاقصی برنامه ریزی برای گرفتن افراد کلیدی صورت گرفته است.

امیرعبداللهیان بیان کرد: در اوایل جنگ گفتیم که نباید مقاومت در افکار عمومی همانند داعش شناخته شود و پیشنهاد دادم زنان و کودکان به سرعت آزاد شوند که رهبران مقاومت نیز این موضوع را پذیرفتند.

وی بیان کرد: آمریکا با همه توان به میدان آمد و پیام داد ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم و به گروه‌های نیابتی بگویید اقدامی نکنند و ما هم اعلام کردیم ما به دنبال گسترش جنگ نیستیم اما شما دروغ می‌گوئید چرا که هر روز تجهیزات نظامی وارد سرزمین‌های اشغالی می‌کنند.

وی گفت: امروز در اتاق عملیات کاخ سفید اینگونه بحث می‌شود که نباید پشت سر اسرائیل قرار می‌گرفتیم تا شکست او شکست آمریکا تصور نشود.

امیرعبداللهیان ادامه داد: امروز دیپلماسی‌های مکمل همانند دیپلماسی دینی و فرهنگی تأثیر بیشتری از دیپلماسی رسمی دارد و امروز در حوزه دین اقدامی که علما در داخل و خارج از کشور انجام می‌دهند بسیار اثربخش است.

وی بیان کرد: در ۳۱ استان و حتی در برخی شهرهای مهم دفتر وزارت امور خارجه داریم که آمادگی انجام هماهنگی در این عرصه هستیم.

وی با بیان اینکه امروز قدرت‌های نوظهور سربلند کرده اند و مقاومت امروز یک قدرت در منطقه است بیان کرد: برخی پس از اولین سخنرانی سید حسن نصرالله برخی‌ها می‌گفتند حزب الله برای فتح سرزمین‌های اشتغالی باید اقدام می‌کرد.

وی تصریح کرد: ایران در ایجاد محور مقاومت و توانمند سازی آنان که در مبارزه با صهیونیست و تروریست کارهای بزرگی انجام داده است و از بیان آن ابایی ندارد.

امیرعبداللهیان گفت: امروز حجم تونل‌های غزه بسیار زیاد است و در این مدت حتی یک کارگاه تولید تجهیزات جنگی در غزه تعطیل نشده است.

وی بیان کرد: حزب الله به این نتیجه رسید که هر یک از گروه‌های مقاومت از حوزه‌های مختلف باید گوشه کار را بگیرند.

وی افزود: محور مقاومت امروز در حمایت از غزه و فلسطین در عرصه حضور دارد و آمریکا به ما پیام می‌دهد ۹۶ بار پایگاه ما در سوریه و عراق مورد هدف قرار گرفته که ما به آنان می گویم این نتیجه عملکرد شما در حمایت از رژیم اشغالگر قدس است.

وزیر امورخارجه گفت: امروز آنچه در غزه رخ داده، موجب ایجاد تفرقه در بین آمریکا و اروپا شده و یکی از سران اروپایی به من می‌گفت نوه ام می پرسد فرق کودکان اوکراینی و فلسطینی چیست که از اوکراینی‌ها حکایت و از فلسطینی‌ها حمایت نمی‌شود که بابت این سیاست‌ها شرمنده شدم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: امروز شرایط به گونه‌ای است که کشورهای اروپایی همانند، آلمان، انگلیس و فرانسه به جمع حامیان قطعنامه کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی پیوستند.

وی بیان کرد: امروز می‌گویند کمک کنید تا تبادل اسرا صورت گیرد در حالی که به گفته رهبران مقاومت تنها، ۱۴ درصد از نیرو و امکانات خود را هزینه کردند.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه غزه در محاصره ۳۶۰ درجه بوده است افزود: رهبران مقاومت می‌گوید ما قبل از طوفان الاقصی شرایط را سنجیدیم و عمل کردیم و امروز غربی‌ها اعتراف دارند که مقاومت، پیروز میدان هستند که با این شرایط هر روز سرزمین‌های اشتغالی را موشک باران می‌کنند و در عین حال غزه را نیز اداره می‌کند.

امیرعبداللهیان ابراز کرد: یکی از کشورهای مدعی گفت ما بین حماس نظامی و سیاسی تفاوت قائل هستیم در حالی که یک حماس بیشتر نداریم و آنان برای خروج از این شرایط به دنبال نرفتن آبروی شأن هستند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: قبل از طوفان الاقصی ۶ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌ها بودند که ۹۰ درصدشان از کرانه باختری رود اردن بودند و امروز بیش از ۷۰ درصد مردم غزه اسلحه به دست گرفتند و برای اداره جنگ به میدان آمدند چرا که می‌گویند آینده غزه را همانند کرانه نمی‌پذیریم.

وی افزود: در هفته اول جنگ، آمریکایی‌ها به منطقه آمدند چرا که عمق فاجعه سنگین بود و به هر کشوری یک مسؤولیت دادند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: تاکنون ۲ بار از مصری‌ها مجوز گرفتیم تا کمک‌های خود را به غزه برسانیم که رئیس جمهور این کشور خودش مجور صادر کرد و امروز فشارها زیاد است و ما هم مسیری دیگر انتخاب کردیم.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: به برخی کشورهای منطقه گفتیم که از پایگاه‌های نظامی مستقر در کشور شما برای جنگ غزه سلاح ارسال می‌شود و سران این کشورها می‌گفتند ما خبر نداشتیم.

وی با بیان اینکه یمنی‌ها شجاعانه عمل کردند افزود: امروز یمن در دریای سرخ رژیم حقوقی جدیدی ایجاد کرده و مانع از ورود کالا به رژیم اشغالگر قدس می‌شوند.

وی عنوان کرد: به کشورهای مختلف گفتیم که از پایگاه‌های نظامی مستقر در کشور شما برای جنگ غزه سلاح ارسال می‌شود و سران این کشورها می‌گفتند ما خبر نداشتیم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه یمنی‌ها شجاعانه عمل کردند افزود: امروز یمن در دریای سرخ رژیم حقوقی جدیدی ایجاد کرده و مانع از ورود کالا به رژیم اشغالگر قدس می‌شوند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا