سیاسی

ماهیت مدعیان «زن، زندگی، آزادی» با سکوت در برابر اسراییل روشن شد

ماهیت مدعیان «زن، زندگی، آزادی» با سکوت در برابر اسراییل روشن شد



حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه این روزها شاهد وحشی‌گری‌های شدید رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین هستیم، اظهار داشت: سال گذشته عده‌ای در کشورمان به علت مرگ یک خانم آشوب به پا کردند که سوال ما از آن افراد این است که الان که بیش از ۱۵۰۰ خانم فلسطینی بر اثر جنایات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند، چرا سکوت کرده و واکنشی نشان نمی‌دهند؟

سکوت رسانه‌های معاند در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی

وی با انتقاد از عملکرد شورای امنیت و سازمان ملل در وقایع اخیر و عدم حمایت از فلسطین، گفت: نهادهای بین‌المللی واکنشی جدی علیه اقدامات رژیم صهیونیستی نشان ندادند و به وظایف خود به خوبی عمل نکردند. حتی آمریکا، رژیم صهیونیستی را از لحاظ تسلیحات نظامی تجهیز می‌کند تا علیه مردم مظلوم فلسطین به کار گرفته شود. جالب است که رسانه‌های بیگانه از جمله بی بی سی و اینترنشنال هیچ واکنشی نسبت به جنایات صهیونیست‌ها نشان نمی‌دهند و در مقابل این جنایات سکوت کرده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در داخل کشور خودمان هم شاهد بودیم که سال گذشته برخی از ورزشکاران، بازیگران، سلبریتی‌ها و دانشجونماها بابت مرگ یک خانم چندین ماه کشور را به آشوب کشاندند و سوالمان از این افراد آن است که الان کجا هستید؟ آنان اگر حسن نیت دارند و از مرگ یک انسان برافروخته و ناراحت می‌شوند، پس الان هم باید بابت مرگ بیش از ۱۵۰۰ زن فلسطینی و علیه رژیم صهیونیستی موضع‌گیری کنند.

سلبریتی‌ها نشان دادند مدافع زن، زندگی و آزادی نیستند

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین بیش از سه هزار کودک در فلسطین کشته شده‌اند، اما بسیاری از افراد و نهادها به آن واکنشی نشان ندادند که این نشان می‌دهد بحث زن، کودک و حقوق بشر مد نظر این افراد نیست. افراد و سلبریتی‌هایی که با مرگ یک فرد کشور را به آشوب کشاندند، با سکوت خود در مقابل وحشی‌گری‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین نشان دادند مشکل اصلی آنان با اصل جمهوری اسلامی است و مسأله آنان دفاع از زن، زندگی و آزادی نیست.

نبویان افزود: اگر ما شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‌دهیم، به این علت است که آنان سالیان سال است که بر مردم جهان ظلم و ستم می‌کنند. بر این اساس ما نمی‌توانیم با مستکبران و ظالمان دنیا کنار بیاییم و جمهوری اسلامی ایران همواره و در عمل ثابت کرده مدافع مظلومان و مستضعفان جهان است.

عملیات طوفان‌الاقصی شبیه معجزه بود

وی در ادامه درباره علت قتل عام مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی با حمایت کشورهای غربی و آمریکا، گفت: رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان‌الاقصی شکست بسیار سختی خورد و این شکست برای آنان فوق‌العاده سنگین بود. از سال ۱۹۴۸ به بعد چنین عملیاتی وجود نداشت و به تعبیر یکی از رهبران بزرگ جبهه مقاومت در منطقه، عملیات طوفان‌الاقصی شبیه به یک معجزه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرایند آماده‌سازی نیروهای حماس پیش از انجام عملیات طوفان‌الاقصی، متذکر شد: حدود یک سال و نیم است که حماس به بیش از هزار نفر آموزش داد تا چنین عملیاتی را علیه رژیم صهیونیستی انجام دهند. این آماده‌سازی در حالی انجام شد که سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی داخلی و خارجی اسرائیل به طور دائم تحرکات نیروهای مقاومت و حماس را رصد می‌کردند، اما متوجه آماده‌سازی نیروهای حماس در یک سال و نیم گذشته برای انجام این عملیات نشدند.

فرایند آماده‌سازی نیروهای حماس برای طوفان‌الاقصی

نبویان ادامه داد: آژانس امنیت اسرائیل (شاباک)، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی در اسرائیل است که معمولاً هر اقدامی را که با منافعش منافات داشته باشد، شناسایی و با آن برخورد می‌کند، اما با وجود آنکه آنان ادعای زیادی دارند که از لحاظ اطلاعاتی و امنیتی قدرتمند هستند، متوجه آماده شدن جبهه مقاومت و گروه حماس برای عملیات طوفان‌الاقصی نشده بودند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سازمان اطلاعات و عملیات ویژه (موساد) هم که سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل و مسئول خنثی‌سازی فعالیت‌های علیه اسرائیل است، متوجه این مسأله نشده بود. همچنین چند کشور منطقه هم به آنان کمک اطلاعاتی و امنیتی می‌کنند و حماس جلوی چشم سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای اسرائیل یک سال و نیم به نیروهای خود برای عملیات طوفان‌الاقصی آموزش داد، اما آنان نفهمیدند و شکستی سخت خوردند.

۲۰۰ هزار شهرک‌نشین اسرائیلی آواره شده‌اند

وی تصریح کرد: یک لشکر اسرائیل فقط مأمور غزه بود که تقریباً تمام این لشکر تار و مار شده است. بخشی از آنان کشته و بخشی دیگر اسیر شدند و بخشی از آنان هم فراری هستند. در تمام این سال‌ها، رژیم صهیونیستی مسلمانان را آواره و چادرنشین کرده بود اما الان حداقل از شهرک‌های شمالی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر وادار به کوچ و آواره شدند و بسیاری از آنان در چادر هستند و جایی برای اسکان ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: همچنین تعداد اسیران رژیم صهیونیستی بسیار زیاد است و تعداد آنان ۱۰۰ یا ۲۰۰ نفر نیست و بسیار بالاتر است. تا سال‌های پیش صرفاً یک یا دو نیروی رژیم صهیونیستی در عملیات‌های حماس و گروه‌های مقاومت به هلاکت می‌رسیدند، اما الان خودشان اعلام کردند که حدود دو هزار نفر از نیروهای نظامی آنان کشته شدند. عملیات طوفان‌الاقصی منجر به شکست امنیتی، نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی شد و دیگر هیمنه‌ای برای این رژیم غاصب باقی نمانده و نمی‌داند با شهرک‌نشینان آواره خود چه کند.

مدیریت جنگ در غزه در اختیار آمریکا است

نبویان درباره علت حضور جو بایدن در اسرائیل، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل رفت تا با آنان بررسی و فکر کند که علت این شکست سنگین صهیونیست‌ها چیست و به آنان روحیه دهد. از سوی دیگر مدیریت جنگ را الان آمریکا در دست گرفته است و آمریکا به طور مستقیم ورود کرده و هم موشک ارسال و هم جنگ را مدیریت می‌کند، چرا که دیگر هیچ امیدی به ارتش اسرائیل ندارد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: علت این حملات وحشیانه به مردم فلسطین بعد از عملیات طوفان‌الاقصی صرفاً برای آن است که رژیم صهیونیستی به جهانیان این پیام را دهد که شکست نخورده، اما باید بدانند که کشتن مردم عادی پیروزی در جنگ محسوب نمی‌شود. رژیم صهیونیستی بر سر مردم مظلوم و بی‌دفاع فلسطین بمب می‌ریزد و آنان هم هیچ سلاحی برای دفاع از خود ندارند و این جنگ برابر نیست. در این شرایط صهیونیست‌ها نباید دم از پیروزی بزنند و اگر واقعاً توان نظامی دارند، باید مقابله نظامی کنند و کشت و کشتار مردم مظلوم و کودکان، پیروزی و دستاوردی برای آنان و آمریکا محسوب نمی‌شود.

وی بیان کرد: این روزها بعضاً گفته می‌شود که چه ضرورتی داشت عملیات طوفان‌الاقصی انجام شود که در اینجا به عوامل اصلی این عملیات اشاره می‌کنم. طبق گفته نمایندگان حماس و جهاد اسلامی که چندین بار به مجلس دعوت شدند و با آنان صحبت کردیم، غزه از ۶ جهت در محاصره است؛ یعنی علاوه بر چهار جهت اصلی، از زمین و هوا هم محاصره است. اسرائیل یک میلیارد دلار هزینه کرده بود و یک دیوار بسیار بلند که چند ده متر زیر زمین بود، ایجاد کرده بود تا مردم فلسطین را محاصره کند. مردم فلسطین به شدت تحت فشار بودند. رژیم صهیونیستی هر روز مردم فلسطین را اسیر می‌کرد، افرادی را می‌کشت و خانه‌ای را تخریب می‌کرد اما مردم فلسطین نمی‌توانستند مصالح بیاورند و خانه خود را بازسازی کنند. اما در عملیات اخیر طوفان‌الاقصی این دیوار به کل منهدم شد.

نبویان تاکید کرد: هنوز هم نیروهای حماس بین شهرک‌نشینان هستند و در آنجا مبارزه می‌کنند. این اقدامات را خود حماس انجام داده و می‌دهد و دیگر گروه‌های مقاومت از جمله حزب الله وارد عملیات نشدند و حماس این فضا را مدیریت می‌کند. همچنین ۶ هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اسیر هستند که بسیاری از آنان زنان و کودکان فلسطینی هستند و این عامل هم یکی دیگر از عوامل انجام عملیات طوفان‌الاقصی بود.

تأثیر طوفان‌الاقصی بر آینده عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عامل بعدی برای عملیات طوفان‌الاقصی عامل دینی بود، چرا که نتانیاهو و سربازان اسرائیلی با کفش وارد محراب مسجدالاقصی شدند و این موضوع برای مسلمانان قابل تحمل نبود. عامل مهم دیگر که باعث رقم خوردن این عملیات شد، این بود که طی چند سال اخیر بحث ایجاد «دو دولت» به کرات مطرح می‌شد، مبنی بر اینکه یک دولت فلسطینی و یک دولت اسرائیلی در فلسطین مستقر شود، اما الان نزدیک به چند ماه است که آمریکا و اسرائیل اعلام می‌کردند که استقرار دولت فلسطینی ممنوع است و فقط باید یک دولت یعنی دولت اسرائیلی وجود داشته باشد و کشورهای دیگر هم باید روابط خود را با رژیم صهیونیستی را عادی‌سازی کنند. الان با این عملیات واقعاً پیروزمندانه طوفان‌الاقصی، دیگر کسی نمی‌تواند به دنبال عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی باشد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: علی رغم آنکه تمام بلندگوهای دنیا دست آمریکا و کشورهای غربی است، اما دیدیم که مردم دنیا دیگر فریب آمریکا را نخوردند و به میدان آمدند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند. حتی در آمریکا و انگلیس هم راهپیمایی گسترده‌ای علیه اقدامات رژیم صهیونیستی انجام شد.

باید پشت سر مظلومان فلسطینی بایستیم

وی اظهار داشت: همه ما به لحاظ فرهنگ دینی و انسانی وظیفه داریم که پشت سر فلسطین و مظلومان فلسطینی بایستیم و این موضوع در بسیاری از آیات قرآن به صورت دقیق آمده است؛ آیه قرآن داریم که در آن به صراحت آمده است که «چرا در راه خداوند و مستضعفان جهان جهاد نمی‌کنید؟» هر جایی ظلم است، باید برای دفاع از مظلومان جهاد کرد. در قرآن کریم هر جایی ایمان آمده، عمل صالح هم آمده است. عمل صالح فقط نماز و روز نیست و باید مسلمانان کاری کنند که کفار به خشم بیایند.

نبویان با تاکید بر اینکه هیچ کشوری از جمله کشورهای عربی و مسلمان نباید نسبت به وضعیت مردم مظلوم فلسطین بی‌تفاوت باشند و بگویند وضعیت آنان به ما ارتباطی ندارد، گفت: اگر با مردم فلسطین همراهی نشود، قطعاً رژیم صهیونیستی همه کشورهای اسلامی را بمباران می‌کند. رضایت به ظلم، همان ظلم و همراهی با ظالمان است. هر مسلمان و حتی فرد آزاده‌ای در دنیا باید پشت سر ملت مظلوم فلسطین باشد و باید به آنان کمک کنیم و هر چه از دستمان برمی‌آید، باید برای آنان انجام دهیم. رژیم صهیونیستی، آمریکا و کشورهای غربی که از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند، همگی شکست خواهند خورد و سران کفر باید بدانند که حتماً شکست خواهند خورد و پیروزی مسلمانان در کفار دور نیست و بسیار نزدیک است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا