استان ها

۱۹۶ پلاک از اراضی کشاورزی استان همدان تفکیک و قطعه بندی شده است

۱۹۶ پلاک از اراضی کشاورزی استان همدان تفکیک و قطعه بندی شده است



رضا بهرام‌لو در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه، یکی از مواردی که همیشه مطرح بوده بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی است، اظهار کرد: از آنجا که عمدتاً اسناد به صورت نسق زراعی بوده و کشاورزان ما این سند را نمی‌توانستند در خیلی از جاها استفاده کنند به فرض به عنوان وثیقه در بانک‌ها و در موارد دیگر، به همین منظور سازمان جهاد کشاورزی اقدام به صدور سند کشاورزی کرد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۴ بحث سند دار کردن اراضی کشاورزی مطرح شد و طی یکسال گذشته برای دسترسی به اسناد چندین عملیات صورت گرفت و اراضی کشاورزی از اراضی منابع طبیعی مشخص و تفکیک شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اختلاف بر سر برخی مزارع گفت: بر سر برخی مزارع اختلافاتی وجود داشت که به صورت پرونده‌های مختلفی در دادگاه‌ها مطرح می‌شد با رفع تداخلات، قطعات اراضی کشاورزی مشخص شد و بعد از اینکه قطعات زمین‌های کشاورزی با منابع طبیعی تفکیک و مشخص شد، نقشه کاداس هم تهیه شد و بعد از تهیه نقشه، برای هرکدام از قطعات اراضی کشاورزی سند صادر شد.

بهرام‌لو خاطرنشان کرد: قطعه‌های زمین‌های کشاورزی که از سال ۹۴ تا پایان سال ۱۴٠٠ رفع تداخلات شده حدود صد و نود و شش پلاک بوده که بر اساس مستندات تنها در سال ۱۴٠۱ دوبرابر این رقم رفع تداخلات در اراضی کشاورزی صورت گرفته اعتقاد ما بر این است که این اقدامات هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی با بیان اینکه از خردادماه سال گذشته تا پایان خرداد ماه سال جاری حدود ۳٠٠ پلاک واگذارشده است، بیان کرد: در طی ۷ سالی که به سال ۱۴٠٠ منتهی می‌شود اگر به صورت دقیق‌تر حساب کنیم ۱۶۷ پلاک صادر شد این اقدامات ماحصل عزم و اراده‌ای بوده که مجموعه سازمان جهاد کشاورزی و با همکاری اداره کل منابع طبیعی و اداره ثبت اسناد و املاک کشور انجام گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان عنوان کرد: جهاد کشاورزی استان در سنددار کردن اراضی کشاورزی رکوردار رفع تداخلات اراضی کشاورزی است و توانسته رتبه ۲ کشوری را کسب کند، صدور نقشه کاداس هم توسط اداره ثبت اسناد و املاک استان همدان انجام گرفته است.

بهرام‌لو افزود: بعد از صدور نقشه، صدور اسناد در دست اقدام است که این امر ضروری است چرا که با انجام این کار هم از تغییر کاربری‌ها جلوگیری می‌شود و هم خرید و فروش راحت‌تر انجام می‌گیرد و همچنین حجم پرونده‌ها در دادگاه‌ها به شدت کاهش می‌یابد و کشاورزان هم می‌توانند به صورت بهینه از استاد خود استفاده کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا