استان ها

دبستان دخترانه شهدای دانش آموز ۱۳ دی کرمان افتتاح شد

دبستان دخترانه شهدای دانش آموز ۱۳ دی کرمان افتتاح شد



به گزارش خبرگزاری مهر، پیش از ظهر پنجشنبه با حضور رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و استاندار کرمان دبستان ۱۲ کلاسه دخترانه شهدای دانش آموز ۱۳ دی» در زمینی به مساحت ۴۳۰۰ متر مربع با زیربنای ۱۳۰۰ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان از محل طرح تخریب و بازسازی مدارس در خیابان خرمشهر شهر کرمان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این مراسم گفت: شهادت ۲۶ شهید دانش آموز در حادثه تروریستی کرمان ثابت کرد سن استکبارستیزی پایین آمده است.

حمیدرضا خانمحمدی افزود: دشمن با این اتفاق و حرکت ناجوانمردانه سرعت محو شدن خود را چند برابر کرد، دشمنان سفاک چون نتوانستند در میدان عملی جنگ وارد مبارزه با ما شوند، به همین دلیل این حادثه تلخ را بین زائران شهید سلیمانی رقم زدند.

وی افزود: بنده به اتفاق بسیاری از همکاران در روز ۱۳ دی ۱۴۰۲ گلزار شهدای کرمان بودم و به چشم خود دیدم چگونه توصیف حاج قاسم در خصوص مردم کرمان تجلی دارد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اظهار کرد: در ملاقات دانش آموزان مجروح، دانش آموزی دیدم که حال خوبی نداشت و نمی‌توانست درست صحبت کند، اما همین که اسم حاج قاسم را شنید واکنش نشان داد که این موضوع نشان می‌دهد سن پیروی از مکتب شهدا و استکبارستیزی پایین آمده و این مهمترین اتفاق است.

وی گفت: این مدرسه با پیشرفت ۴۵ درصد ظرف یک ماه آماده بهره برداری شد و این از برکت خون شهدای دانش آموز است، هر خشت این مدرسه با توسل به نام شهدا گذاشته شده است، به قول حضرت امام (ره) تا اسلام هست و تا جبهه حق و باطل هست جهاد و مبارزه هم هست.

استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: شایسته است کوچه‌های منتهی به خانه شهدای دانش آموز یا مدرسه آنان به نام این شهدا نامگذاری شود.

محمد مهدی فداکار گفت: امیدواریم با افتتاح مدارس جدید شاهد ارتقای سرانه فضای آموزشی در استان باشیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا