اقتصادی

آغاز فروش خودروهای چینی به متقاضیان جدید از هفته آینده

آغاز فروش خودروهای چینی به متقاضیان جدید از هفته آینده



به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن بیان اینکه ثبت‌نام خودروهای وارداتی چینی برای متقاضیان جدید احتمالاً از هفته آینده آغاز می‌شود، اظهار کرد: بسیاری از ثبت نام کنندگان خودروهای وارداتی که پیش از این در اسفند ۱۴۰۱ مبلغی را بلوکه کرده بودند، در سامانه یکپارچه، خودروهای چینی را انتخاب نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه با بانک‌ها درباره بلوکه کردن پول برای ثبت نام متقاضیان جدید خودروهای وارداتی صحبت شده است، گفت: بانک‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند و در حال فراهم کردن سیستم‌هایشان هستند و در آینده نزدیک، احتمالاً هفته آتی عرضه خودروهای چینی برای سایر مردم را داریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت افزود: بنابراین ظرف چند روز امکان ثبت نام و انتخاب خودروها در سامانه یکپارچه برای متقاضیان جدید فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: منتظریم خودروهای برندهای معتبری که در راه هستند اضافه شوند و به محض رسیدن خودروها، عرضه آغاز خواهد شد.

معاون وزیر صمت افزود: ظرفیت عرضه خودرو به بالای ۲۵ هزار دستگاه رسیده است ولی لزوماً افراد در سامانه، خودروهای عرضه شده را انتخاب نمی‌کنند.

وی گفت: اصرار نداریم که مشتریان اجبارا یک خودروی خاص را انتخاب کنند. هر خودرویی که مازاد باشد طبق توافق با شورای رقابت برای سایر متقاضیان جدید در سامانه عرضه می‌شود.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا