ورزشی

مشاورانی باتجربه اما دور از فعالیت/ باید «به روز»تر از قبل شوند

مشاورانی باتجربه اما دور از فعالیت/ باید «به روز»تر از قبل شوند



به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون فوتبال ایران در کوران رقابت‌های هفته سوم لیگ برتر خبر از انتخاب خداداد عزیزی و هومن افاضلی به عنوان مشاوران امیر قلعه نویی در تیم ملی ایران داد. دو سرمربی پیشین لیگ برتری که چند سالی است فعالیتی در سطح اول فوتبال کشور ندارند اما با تصمیم قلعه نویی قرار است به او مشورت بدهند.

قلعه نویی در کادر فنی تیم ملی ایران نیز انتخاب‌هایی سوال برانگیزی نظیر حمید مطهری پس از اخراج از نساجی مازندران، آندرانیک تیموریان بدون سابقه مشخص در مربیگری و سعید الهویی به عنوان دستیار خود در گل گهر سیرجان داشت.

هومن افاضلی که تجربه بالایی از حضور در کادر فنی تیم های مختلف ملی دارد و دستیار مربیانی چون بلاژویچ و برانکو بوده، آخرین بار حدود سه فصل پیش هدایت ماشین سازی را بر عهده گرفت و بدون آنکه به موفقیتی برسد کارش را تمام کرد. او در پارس جنوبی جم و کارون اروند خرمشهر نیز فعالیت کرد اما مهمترین عنوانی که همراه با موفقیت بود به دوران حضور علی دایی در سایپا و تیم ملی ایران بازگردد.

از سوی دیگر خداداد عزیزی با وجود درخشش با پیراهن تیم ملی ایران بارها در قامت سرمربی ناکام بوده است. او هیچ وقت نتوانست یک فصل کامل روی نیمکت یک تیم به عنوان سرمربی بنشیند. ابومسلم، پیام مشهد، استقلال اهواز، شهرداری تبریز، سیاه جامگان و سپیدرود رشت کارنامه مختصر و غیر موفق او در عرصه مربیگری بوده است.

با وجود این قلعه نویی تشخیص داده که این دو مشاوران بود باشند اما به نظر می رسد این دو برای مشاوره درست دادن به سرمربی تیم ملی نیاز دارند تا فعالیت شان در فوتبال را بیشتر کنند و بازیهای لیگ و اتفاقات پیرامون تیم را ریزبینانه تر رصد کنند تا بهترین مشاوره را داشته باشند.

رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰ دی ماه تا ۸ بهمن ۱۴۰۲ در کشور قطر برگزار می‌شود که طی آن تیم ملی ایران در گروه C با امارات، هنگ‌کنگ و فلسطین رقابت خواهد کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا