ورزشی

ملی‌پوش تنیس: حضور در گرنداسلم ارزشمندتر از مدال المپیک است!

ملی‌پوش تنیس: حضور در گرنداسلم ارزشمندتر از مدال المپیک است!


به گزارش خبرنگار مهر، بدون تردید سالی که گذشت را می توان سال مهمی برای تنیس ایران در ابعاد ملی در نظر گفت. سال ۱۴۰۲ برای تنیس ایران افتخار آفرین بود چرا که برگزاری مسابقات مختلف و میزبانی دوباره از رقابت‌های تورجهانی تنیس(فیوچرز) و حضور ورزشکاران این رشته در بازیهای آسیایی هانگژو مجددا هیجان و رونق را در بین علاقه مندان تنیس حفظ کرد.

مهمترین اتفاق مثبت در سالی که گذشت، مربوط به تیم دیویس کاپ ایران که موفق شد برای اولین بار جواز حضور در مرحله پلی‌آف مسابقات گروه دوم جهانی را کسب کند. اتفاقی که بعد از سال‌ها ناکامی و رفت و برگشت بین گروه‌های سوم و چهارم آسیا باید آن را دستاورد بزرگی برای تنیس کشورمان برشمرد. علاوه بر این با نظر فدراسیون تنیس آسیا داود عزیزی به عنوان یکی از اعضای گروه مشاوران ارشد توسعه تنیس این قاره انتخاب و معرفی شد. کسب و احراز کرسی های بین المللی در کنار کسب مدال نقش مهمی در توسعه افزایش جایگاه ورزش بین المللی ایران دارد که فدراسیون تنیس در این زمینه هم در سال ۱۴۰۲ دستاورد خوبی داشت.

بازگشت میزبانی‌ها اتفاق خوبی برای تنیس بود

حمید رضا نداف ملی پوش تنیس ایران در گفت وگو با خبرنگار مهر، در واکنش به اتفاقات رخ داده برای تنیس ایران در سالی که گذشت، اظهار کرد: تنیس ایران سال خوبی را سپری کرد. ایران بعد از چندین سال موفق شد مجددا میزبانی مسابقات تورجهانی را به دست بیاورد. البته استارت این کار اواخر سال ۱۴۰۱ خورد ولی همین که این روند در ۱۴۰۲ هم دنبال شد واقعا جای خوشحالی دارد.

ملی‌پوش تنیس: حضور در گرنداسلم ارزشمندتر از مدال المپیک است!

وی افزود: برای خود من هم سال خوبی بود درست بعد از یک سال و نیم دوری از تنیس آنهم به دلیل مصدومیت مجددا به رقابت‌های تنیس بازگشتم. هدفم حضور دوباره در رنکینگ جهانی بود که خوشبختانه با شرکت در چند رویداد وارد رنک شدم.

شرکت در مسابقات برون مرزی هزینه‌بر است

نداف در ادامه تاکید کرد: میزبانی از مسابقات تور جهانی و حضور در دیویس کاپ یک سکوی پرتاب خوب برای تنیس ایران بود. گاها شرکت کردن در مسابقات خارج از کشور برای ورزشکاران به دلیل هزینه‌های سنگین سخت است و همین عامل به تنهایی باعث می شود از رنکینگ جهانی عقب بمانیم.

عضو تیم ملی تنیس با اشاره به اینکه امیدوارم این روند در سال جدید هم ادامه پیدا کند، گفت: برای پیشرفت مهم است که این مسیر همچنان طی شود. استعدادهای خوبی داریم که به راحتی می‌توانند در همین تورهای جهانی جایگاه خودشان را ارتقا بدهند. بشخصه هدف خودم در سال جدید شرکت در همین مسابقات فیوچرز خواهد البته اگر دوباره درگیر مصدومیت نشوم.

وی در پایان در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کنید تنیس ایران هم روزی در المپیک نماینده داشته باشد؟ گفت: تنیس رنک جهانی دارد و هر ورزشکاری بتواند جزو ۲۰۰ نفر نخست این رنک قرار بگیرد مستقیما وارد المپیک می‌شود. در حال حاضر تنیسورهای ایران فاصله زیادی با ۲۰۰ نفر نخست رنک جهانی دارند. البته این مورد را هم یادآور شوم که در تنیس شرکت کردن در مسابقاتی مانند گرنداسلم و یا قهرمانی در برخی تورنمنت‌ها بسیار ارزشمندتر از مدال المپیک است که امیدوارم روزی تنیسورهای کشورمان را در چنین آوردگاه‌های مهمی ببینیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا