استان ها

باید برای افزایش مشارکت در انتخابات و گزینش اصلح تلاش کنیم

باید برای افزایش مشارکت در انتخابات و گزینش اصلح تلاش کنیم



به گزارش خبرنگار مهر، علی شعبانی ظهر سه شنبه در نشست با اساتید دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای هیئت علمی واحد کرمانشاه، اظهار کرد: یکی از واژه‌های مهم کلیدی که مقام معظم رهبری در بیانات اخیر خود بر آن تاکید داشتند کلید واژه «قوی بودن ایران» است.

وی افزود: بعد از معاهده ورسای و جنگ جهانی اول در سال‌های ۱۹۱۸ و ۱۹۱۹ متأسفانه ایران نتوانست جایگاه واقعی خود را در جهان پیدا کند، بعد از جنگ جهانی دوم نیز با وجود جایگزین شدن بسیاری از کشورها در دنیا بازهم کشور ما نتوانست جای خود را پیدا کند ولی امروز ما باید با توجه به تغییراتی که در جهان و روابط میان قدرت‌ها رخ می‌دهد توانسته‌ایم جایگاه واقعی خود را بازیابیم.

معاون استاندار کرمانشاه تاکید کرد: آمریکایی‌ها در سند امنیت ملی ۲۰۳۰ خود کامل به این موضوع اشاره و تاکید کرده‌اند که اگر تا سال ۲۰۳۰ ما نتوانیم نقش هژمونی خود را حفظ کنیم قدرت‌های نوظهوری مثل چین، هند، روسیه و ایران جای ما را می‌گیرند و باید فضایی ایجاد کنیم تا قدرت هژمونی ما حفظ شود.

شعبانی ادامه داد: اگر بخواهیم جنگ اوکراین را تفسیر کنیم این جنگ به تنهایی نمی‌توانست تأثیری در نظم نوین داشته باشد و اینجاست که این مساله مطرح می‌شود، چرا جنگ غزه راه افتاده است و چرا این حجم عظیم کشتار وحشتناک را شاهد هستیم و اسرائیل جنایتکار بدون هیچ ابایی از جهانیان با هجمه‌های مختلف به حملات خود ادامه می‌دهد؟ بدون شک دلیل آن مربوط به همین فضاست و برمی گردد به نظم جدیدی که قرار است در دنیا شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه اشاره کرد: تمام دوستان حاضر و نخبگان جامعه باید بتوانیم مسائل کلی را بدانیم و بشناسیم و سایر مسائل را در ذیل آنها بررسی کنیم، امروز اگر کسی در حوزه اقتصادی خلل ایجاد می‌کند فقط موضوع ساده اقتصادی نیست و باید بررسی شود و دامنه اثرات آن بر حوزه‌های مختلف جامعه مورد تحلیل واقع گردد. ما امروز توانسته‌ایم در کشور پوسته اولیه بیرونی یعنی پوسته نظامی را سخت کنیم و طوری قدرت و توان بالای نظامی را به رخ کشیدیم که طرف مقابل نمی‌تواند به ما حمله نظامی کند و جنگ‌ها و درگیری‌های ما مثل همه ابر قدرت‌ها خارج مرزها و جغرافیای ماست، پس لایه اول خوب عمل می‌کند اما پوسته‌های داخلی مثل حوزه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دچار مشکل است.

وی همچنین گفت: در استان کرمانشاه هم وضعیت همین گونه است و ما وظیفه دارم مشکلات استان را پیگیری کنیم، ما در استان کرمانشاه مشکل امنیتی خاصی نداریم بیشترین چالش‌های ما در استان کرمانشاه موضوعات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی است.

شعبانی افزود: سن ازدواج در کرمانشاه بالا رفته و باید اقداماتی در زمینه کاهش سن ازدواج انجام پذیرد لازمه این امر هم برنامه ریزی و کار فرهنگی است و هم برنامه و کار اقتصادی، فاصله ما در حوزه‌های فرهنگی با استاندارهای مورد نظر باید کاهش یابد، با بررسی مسائل اجتماعی و فرهنگی استان می‌بینیم تاب آوری مردم در جامعه کاهش داشته و این امر باید اصلاح شود.

وی گفت: حاشیه نشینی یکی دیگر از معضلات استان است که باید اصلاح شود، کرمانشاه به واسطه موقعیت خاصی که در غرب کشور دارد و این موضوع که در چند حوزه مرکز غرب کشور است، مهاجر پذیر بوده و از استان‌ها و شهرهای همجوار به کرمانشاه مهاجرت شده و امروز این مهاجرت کرمانشاه را با یک مشکل و مسئله مهم و حیاتی بنام حاشیه نشینی مواجه کرده که باید هر چه سریع‌تر درمان شود، مجموعه مدیریتی استان، استاندار و همه عزیزانی که احساس وظیفه کرده‌اند و به نوعی این مشکل را درک کرده‌اند دست به کار شده تا مشکل حل گردد، اقدامات ارزشمند صورت گرفته و اعتبارات خوبی هم جذب شده، برنامه‌های خوبی مد نظر است تا هرچه سریع‌تر این مشکل در کرمانشاه حل شده یا کمرنگ‌تر گردد.

وی افزود: مشکل اصلی کرمانشاه مشکلات نرم افزاری در حوزه مسائل فرهنگی اجتماعی است. ارتقا آگاهی‌های اجتماعی، فرهنگی وظیفه مدیران و جامعه نخبگان استان است و مجموعه مدیریتی استان از ارائه نظرات و مشورت‌های جامعه دانشگاهی استقبال می‌کنند.

شعبانی با استقبال از حضور اساتید دانشگاه آزاد در هیأت اندیشه ورز استان گفت: ما از حضور اساتید دانشگاه آزاد در هیأت‌های اندیشه ورز و همراهی و همفکری آنان خرسند می‌شویم و من به شخصه سعی خواهم کرد در حوزه مدیریت خودم این ارتباط با اساتید را توسعه دهم و در همین راستا بزودی یک جلسه مشترک با رسانه‌ها و اساتید جامعه شناسی، علوم سیاسی و حقوق با موضوع بررسی مشکلات کرمانشاه برگزار خواهیم کرد.

علی شعبانی در پاسخ به سوال اساتید در خصوص رد صلاحیت‌های کاندیداهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: من به صورت فردی در کار هیأت‌های اجرایی و تأیید، رد و یا عدم احراز صلاحیت کاندیداها به هیچ عنوان دخالت نکرده و به هیچکس دیگر هم اجازه دخالت نداده‌ام، تمام فرآیند انتخابات بایست بر اساس قانون و بدون هیچ گونه مشکل و شائبه انجام گردد و هر کس در برگزاری این رویداد بزرگ ملی قصد ایجاد شبه و یا مشکلی داشته باشد با او برخورد خواهیم کرد.

شعبانی در ادامه گفت: امروز وظیفه همه ما آگاهی دادن به مردم برای افزایش سطح مشارکت و انتخاب گزینه اصلح در انتخابات می‌باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در پایان جلسه ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری جلسه با توجه به درخواست اساتید دانشگاه قول داد در جلسات هم اندیشی و مشترکی که در آینده در دانشگاه آزاد برگزار می‌گردد مجدداً حضور یابد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا