استان ها

دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان مماشات نمی‌کند



به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق اکبری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای دوران دفاع مقدس اظهار داشت: جایگاه قوه قضائیه در نظام اسلامی جایگاه رفیع و والایی است.

وی با بیان اینکه قضاوت و داوری کردن در درجه اول مختص خداوند تبارک و تعالی است، افزود: خدای متعال این مأموریت را به برگزیدگان خاص خود و پیامبران تفویض کرده است.

وی با اشاره به اینکه در قانون اساسی نیز به اهمیت قوه قضائیه و دستگاه قضا از جمله رسیدگی به دعاوی و رفع خصومت توجه شده است، گفت: در سال گذشته همانند سال‌های قبل، همکاران دستگاه قضائی بیش از یک میلیون و ۲۴۴ هزار پرونده را رسیدگی کردند.

رئیس کل دادگستری استان مازندران یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۲۵۴ هزار فقره پرونده مانده از قبل رسیدگی شده است.

وی با اشاره به کاهش میانگین رسیدگی به برنامه‌ها در استان مازندران گفت: میانگین رسیدگی در دادسرا، شورای حل اختلاف و دادگاه‌های تجدید نظر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه کمتر از ۱۰ درصد پرونده‌ها در مراجع بالادستی نقض می‌شود، آن را نشانه اتقان و استحکام لازم آرا دانست و احیای حقوق عامه را از دیگر وظایف دادگستری بیان کرد و گفت: دستگاه قضائی برگرفته از منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های قوه قضائیه است و در برخورد با جرایم مجرمان به ویژه جرایمی که دین و دنیای مردم را تباه می‌کند، مماشات نمی‌کند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا