اخبار سربازی و نظام وظیفه

عوامل انتشار خبر مجروحیت سربازان خراسان شمالی شناسایی شدند

به گزارش خرگزاری مهر، سرهنگ حیدر اقبالی مطلق با اشاره به شایعه مجروحیت سربازان بجنوردی بر اثر آتش سوزی اتوبوس مسافر بری که صبح امروز یک شنبه در فضای مجازی منتشر شده بود، اظهار کرد: عوامل انتشار این شایعه مورد شناسایی قرار گرفته اند و به زودی با آنان برخورد می شود.

اقبالی مطلق درباره این حادثه، بیان کرد: صبح امروز در حاشیه اعزام مشمولان وظیفه عمومی که با استقبال گرم نیروهای انتظامی و خانواده های این مشمولان همراه بود متاسفانه تعدادی از سود جویان فضای مجازی اقدام به انتشار یک شایعه پیرامون آتش سوزی اتوبوس حامل سربازان وظیفه در حین انتقال آنان به مراکز آموزشی کرده بودند.

وی با بیان اینکه انتشار این خبر سبب نگرانی تعداد زیادی از خانواده های مشمولان وظیفه شده بود، افزود: با توجه به حساسیت موضوع و مشخص شدن صحت و سقم این خبر بلافاصله موضوع با جدیت در دستور کار کارشناسان مرکز اطلاع رسانی پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان زبده مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی استان مشخص شد که روز گذشته تعدادی از مشمولان وظیفه که برای تعطیلات عید سعید فطر به شهرستان بجنورد مراجعه کرده بودند در حین بازگشت به محل خدمت، اتوبوس مسافربری که این سربازان را حمل می کرد به دلیل نقص فنی دچار آتش سوزی شده که بلافاصله تمام مسافران به ویژه این مشمولان از اتوبوس پیاده شده که خوشبختانه مشکل خاصی برای هیچیک از مسافران به وجود نیامده است.

اقبالی با بیان اینکه این حادثه در کیلومتر ۸۵ محور سبزوار به بردسکن به وقوع پیوسته بود، گفت: متاسفانه تعدادی از سودجویان در فضای مجازی با انتشار شایعه ای مبنی بر مجروحیت تعدادی از سربازان وظیفه که صبح امروز برای شروع خدمت مقدس سربازی به مراکز آموزشی انتقال شده اند موجب نگرانی تعداد زیادی از خانواده ها شده بودند.

وی اعلام کرد: با رصد فضای مجازی توسط کارشناسان مرکز اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و همچنین همکاری پلیس فتا عاملان اصلی انتشار این شایعه شناسایی شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا