سیاسی

تلاش نیروهای انقلاب رسیدن به انسجام است

تلاش نیروهای انقلاب رسیدن به انسجام است



به گزارش خبرگزاری مهر، رضا داوری دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب امروز پنجشنبه (۱۸ آبان ۱۴۰۲) در نشست توانمندسازی جوانان انقلابی خراسان رضوی با عنوان دوره ایمان و امید که با حضور ۲۵۰ نفر از جوانان، نخبگان و دانشجویان استان در محل اردوگاه ثامن الائمه (ع) مشهد برگزار شد، اظهار داشت: سرمایه اجتماعی از شاخصه‌های امید، اعتماد و احساس امنیت سرچشمه می‌گیرد، شاخصه‌های سرمایه اجتماعی در حال حاضر نسبت به ابتدای سال و سال گذشته در وضعیت خوبی قرار دارد.

وی افزود: طبق نظرسنجی انجام شده مساله این روزهای غزه و فلسطین مشارکت در انتخابات آینده را ۵ درصد افزایش داده و مردم به ارزش‌های نظام اسلامی اعتماد بیشتری پیدا کرده‌اند.

دبیر شورای ائتلاف کشور عنوان کرد: خاستگاه اتفاق غزه یک خاستگاه دینی است که مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی است و در سال ۱۹۴۸ که ۱۱ کشور علیه اسرائیل جنگیدند مبتنی بر عربیت بود که شکست خوردند و امروز نیز آرمان فلسطین به الگو و مدل انقلاب اسلامی نزدیک شده است، اینکه اسماعیل هنیه در مراسم شهادت حاج قاسم شرکت می‌کند و او را شهید قدس می‌نامد در واقع می‌خواهد بگوید که پرچمدار آزادی قدس حاج قاسم است.

وی تصریح کرد: شاخص‌های تورم کاهش پیدا کرده است در حوزه اجتماعی و امنیتی میزان تجمعات، اعتراضات و اعتصابات سیر نزولی پیدا کرده است. علی‌رغم اینکه فراخوان‌های دشمن افزایش ۲۶۰ درصدی داشت، اما پاسخ به این فراخوان‌ها منفی بوده و آرامش در کشور شکل گرفته است.

دبیر شورای ائتلاف کشور گفت: در فروردین امسال شاخص تورم در بخش غذایی حدود ۸۸ درصد و تورم کلی کشور نزدیک به ۶۰ درصد بود، اما اکنون شاخص‌های تورم در حد قابل قبولی کاهش پیدا کرده و تأثیر تحریم‌ها به پایین‌ترین حد رسیده است. در فروش نفت دولت توفیقاتی داشته و اکنون حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بازگشت ارز حاصل از فروش نفت نیز مطلوب است و یک هفته بعد از فروش نفت، پول نفت به کشور باز می‌گردد. صادرات معدنی و پتروشیمی در وضعیت خوبی است و تأثیر تحریم‌ها به پایین‌ترین حد رسیده است. امسال قطعی برق در حد بسیار پایین صورت گرفت و تنش‌های آبی نیز با مدیریت به حداقل رسید.

دبیر شورای ائتلاف کشور خاطرنشان کرد: در جریان نیروهای انقلاب تلاش بر این است که به یک انسجام برسیم، لذا باید از تکثر لیست و کاندیداها اجتناب کنیم و یک لیست واحد ارائه کنیم.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا