اقتصادی

رشد ۲۳ درصدی زائران مشهد الرضا در استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای

رشد ۲۳ درصدی زائران مشهد الرضا در استفاده از ناوگان عمومی جاده‌ای



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای مسافران مشهد مقدس در روزهای پایانی ماه صفر و بسیج همه امکانات و ظرفیت‌های موجود برای تسهیل سفرها، درباره آمار تردد زائران امام هشتم (ع) در این ایام افزود: در بازه زمانی ۲۰ تا ۲۵ شهریور در مجموع ۴۴۲ هزار و ۴۶۰ زائر حرم رضوی توسط ۲۴ هزار و ۲۳۲ سفر در مسیر رفت و برگشت مشهد مقدس جابه‌جا شدند.

وزیر راه و شهرسازی به تفکیک آمار جابه‌جایی زائران در مسیر رفت و برگشت پرداخت و افزود: ۲۳۰ هزار و ۹۶۶ زائر توسط ۱۱ هزار و ۴۵۸ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبادی مختلف به مقصد شهر مقدس مشهد جابه‌جا شدند که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۳.۹ درصد در تعداد زائر و ۱۱.۴ درصد در تعداد سفر ناوگان افزایش داشته است.

وی، سهم سفرهای درون استانی از سفرهای انجام شده را ۴۲ درصد و سهم برون استانی را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: سهم مسافران جابه‌جا شده در مسیرهای درون استانی ۳۰ درصد و برون استانی ۷۰ درصد ثبت شده است.

بیشترین اعزام مسافران به مشهد از خراسان جنوبی و تهران

بذرپاش ادامه‌داد: همچنین استان‌های دارای بیشترین اعزام به ترتیب خراسان جنوبی، تهران، اصفهان، سیستان و بلوچستان و مازندران بوده است.

وزیر راه و شهرسازی، به تعداد سفرها و زائران مسیر بازگشت از مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: در بازه زمانی مورد اشاره در مجموع ۲١١ هزار و ۴۹۴ زائر توسط ١٢ هزار و ٧٧۴ سفر ناوگان عمومی جاده‌ای از مبدا مشهد مقدس به مقاصد مختلف در استان‌ها جابه‌جا شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۴.۷ درصد در تعداد زائر و۳۵.۷ درصد در تعداد سفر ناوگان افزایش داشته است.

بذرپاش اضافه‌کرد: سهم سفرهای درون استانی از سفرهای انجام شده در مسیر برگشت ۵۷ درصد و برون استانی ٤٣ درصد بوده و سهم مسافران جابه‌جا شده در مسیرهای درون استانی ۴۹ در صد و برون استانی ۵۱ درصد به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی روزانه ۴۰ هزار زائر حرم رضوی با قطار در روزهای پایانی ماه صفر

وی درباره آمار تردد زائران توسط ناوگان ریلی، توضیح‌داد: در طول تابستان تعداد قطارهای اعزامی در روز ۷۴ رام بود که برای ایام پایانی ماه صفر با توجه به حجم بالای زوار مشهد مقدس، ۶ رام قطار فوق‌العاده روزانه نیز اضافه شد و تعداد قطارهای اعزامی به ۸۰ رام در روز رسید.

وی ادامه‌داد: به این ترتیب تعداد مسافران ریلی مشهد از تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریور ۴۰ هزار نفر در روز ثبت شد و در مجموع ۲۰۰ هزار زائر با استفاده از ناوگان ریلی جابه‌جا شدند.

رشد ۱۲ درصدی مسافران هوایی به مشهد

بذرپاش همچنین با بیان اختصاص یک‌هزار و ۴۰۰ پرواز برای بازه زمانی ۲۰ تا ۲۷ شهریور، گفت: از این تعداد، ۸۷۶ پرواز در تاریخ ۲۱ تا ۲۵ شهریور انجام و حدود ۱۲۰ هزار زائر جابه‌جا شدند که با افزایش هفت درصدی در تعداد پرواز نسبت به مدت مشابه سال گذشته و رشد ۱۲ درصدی در تعداد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا