اقتصادی

جابه‌جایی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای

جابه‌جایی ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر با ناوگان عمومی جاده‌ای



به گزارش خبرگزاری مهر، داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، گفت: در راستای خدمات‌رسانی به مسافران، بخش حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای با استفاده از ظرفیت حدود ۱۵ هزار دستگاه اتوبوس (۱۰ هزار دستگاه به‌صورت مستمر و پیوسته)، ۱۹ هزار دستگاه مینی‌بوس و ۲۸ هزار دستگاه سواری کرایه از آمادگی کامل برای ارائه خدمات مطلوب برخوردار است.

باقر جوان از تداوم روند خدمت‌رسانی و جابه‌جایی مسافران تا روز پایانی اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۳ در ۱۷ فروردین ماه خبر داد.

وی همچنین به پیش‌بینی افزایش سفرهای بین شهری از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای در ایام تعطیلات عید سعید فطر و در فاصله چند روزه از پایان یافتن طرح نوروزی اشاره کرد: با توجه به افزایش تقاضای سفر در روزهای آینده، تمهیدات لازم با هدف خدمات‌رسانی بهینه به مسافران اتخاذ و برنامه‌ریزی‌ها در این باره صورت گرفته است.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در ادامه با نگاهی به آمار جابه‌جایی مسافران از آغاز اجرای طرح نوروزی امسال از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی، پنج میلیون و ۳۴۰ هزار مسافر از طریق ۵۸۱ هزار سفر ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر جاده‌ای (اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه) جابه‌جا شده‌اند.

به گفته باقر جوان، سفرهای نوروزی هم‌وطنان در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه نوروز سال گذشته با افزایش و رشد ۲.۶ درصدی همراه بوده است.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا