استان ها

۵۲۰۰ خانه قرآن در سراسر کشور فعال است



به گزارش خبرنگار مهر، محمد انجم شعاع سه شنبه شب در پنجمین همایش تکریم از چهره‌های قرآنی و آئین تجلیل از فعالان و خادمان قرآن کریم شهرستان قائمشهر در سالن اجتماعات شهرداری قائم‌شهر اظهار کرد: بیش از سه هزار ساختار حقوقی و ۵ هزار و ۲۰۰ خانه قرآن شهری، روستایی و عشایری در کشور وجود دارد و در هر خانه دو معلم و در هر مؤسسه ۱۰ معلم مشغول فعالیت هستند.

وی بیان کرد: مازندران همیشه بعد از تهران بالاترین جمعیت ساختار مردمی را در محافل قرآنی داشته که بخشی از آن ناشی از عشق ذاتی و درونی مردم استان است و بخشی هم ناشی از تلاش سالیان دراز مؤسسه‌های قرآنی است که ثمره آن را امروز مشاهده می‌کنیم.

انجم با اعلام اینکه شعاع جای خالی برگزاری همایش امروز مازندران در کشور احساس می‌شد، اضافه کرد: در فرمایشات مقام معظم رهبری بر رونق جلسات خانگی قرآن و اینکه مؤسسات بخشی از فعالیت‌های خود را به جلسات خانگی اختصاص دهند، تاکید شده است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی کشور با بیان اینکه تعداد کثیری از معلمین و مروجین قرآنی در سطح کشور برای توسعه و گسترش فرهنگ قرآنی و اُنس با قرآن فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: وظیفه مسئولین، شناسایی، حمایت و تجلیل از این خادمان قرآنی است تا کسانی که در این عرصه به هر میزان دانش مدیریتی و آموزشی دارند ترغیب به توسعه فرهنگ قرآنی شوند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا