یادداشت

نوسازی اتوبوس های فرسوده اسلامشهر در دستور کار سازمان حمل و نقل بار و مسافر


به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی همسو نیوز،ابراهیم ابراهیم رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما در خصوص نارضایتی برخی شهروندان اسلامشهری مبنی بر فرسودگی بعضی از اتوبوس ها گفت: در راستای تأکیدات شهردار اسلامشهر در خصوص بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و جلب رضایت شهروندان اسلامشهری، در دوره مدیریت جدید در مجموعه شهرداری اسلامشهر، از سال ۹۷ تاکنون رانندگان بخش خصوصی با سازمان همکاری کردند و تا به این لحظه موفق شده‌ایم که در مجموع تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس از لحاظ ظاهری که برخی از این اتوبوس ها در سطح شهر نیز مشهود است پس از تعمیرات اساسی و رفع نقص فنی نوسازی شده و در خطوط این سازمان مجدد بکارگیری شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر اظهار داشت: از مجموع ۶۳ دستگاه اتوبوس نوسازی شده  تعداد ۵۱دستگاه وارد چرخه حمل‌ونقل عمومی شده است و تعداد ۱۲ دستگاه باقی مانده در ایام الله دهه مبارک فجر به ناوگان حمل و نقل عمومی اسلامشهر افزوده خواهد شد.

وی افزود: بازسازی هر دستگاه اتوبوس حدود ۲۵۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و در صورت تأیید شهردار اسلامشهر و اعضای شورای اسلامی و تأمین اعتبارات لازم جهت نوسازی، تا زمان خرید و افزوده شدن اتوبوس‌های جدید، بازسازی و بهسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی موجود در دستور کار قرار دارد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرار دادی برای تأمین ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید در اسلامشهر وجود داشت تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد و عدم اجرای تعهدات شرکت خودروساز نسبت به مفاد قرار داد فی ما بین این شرکت و شهرداری اسلامشهر قیمت اتوبوس‌ها به دلیل تحریم های ظالمانه و افزایش قیمت ارز، افزایش یافت و شرکت خودرو ساز تنها ۲۵ دستگاه اتوبوس جدید را به شهرداری تحویل داده است و شهرداری نتوانست ۲۵ دستگاه اتوبوس باقی مانده را تأمین کند.

وی اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه سال ۹۸ ناوگان حمل و نقل عمومی شهری تحت تاثیر قرار گرفت و اکنون هم با ظرفیت محدود مسافر جابه جا می کند،در حالیکه هزینه ها نسبت به گذشته چند برابر افزایش یافته درآمدها به کمتر از نصف کاهش یافته است.

ابراهیم گفت:از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا تاکنون با رعایت شیوه نامه ها و ابلاغیات ستاد مقابله با کرونا به صورت مستمر و منظم تمامی خوروهای ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها توسط کیپ های این سازمان ضدعفونی می شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اسلامشهر افزود: از شهروندان تقاضا می کنیم  ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و همچنین فاصله‌گذاری اجتماعی هنگام استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی حتماً از ماسک و دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا