اجتماعی

ممنوعیت عرضه سوخت نفت کوره

ممنوعیت عرضه سوخت نفت کوره



به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران بعد از ظهر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران، دبیری اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران و با حضور اعضا کارگروه به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی دستگاه‌ها با توجه به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال در محل استانداری تهران تشکیل شد.

علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران و دبیر کارگروه با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی در خصوص آمادگی دستگاه‌ها با توجه به افزایش آلودگی هوا در نیمه دوم سال از جمله موضوعات بررسی شده در این نشست بود، گفت: مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان ضمن نظارت بر اجرای مصوبات کارگروه مواقع اضطرار، گزارش اقدامات را به استانداری تهران اعلام کنند.

وی با بیان اینکه گزارش پلیس راهور تهران بزرگ در برخورد با خودروها و موتور سیکلت های دودزا و فاقد معاینه فنی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود، اظهار داشت: مقرر شد پلیس‌های راه و راهور استان نسبت به برنامه‌ریزی لازم برای ممانعت از ورود کامیون‌ها و خودروهای سنگین در مواقع اضطرار آلودگی هوا اقدام و نتایج را به استانداری اعلام کنند.

مزینانی تصریح کرد: همچنین مقرر شد فرمانداران شهرستان‌های استان هماهنگی لازم به منظور جلوگیری از پسماند سوزی از طریق بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را انجام و گزارش اقدامات را به استانداری ارائه کنند.

دبیر کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه را ارائه گزارش شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص تکالیف مقرر در قانون هوای پاک در نوع، میزان و کیفیت سوخت توزیعی در جایگاه‌ها، صنایع و نیروگاه‌های استان و اجرای طرح کهاب در جایگاه‌های سوخت استان عنوان کرد و گفت: در این خصوص ارسال برنامه زمان بندی تجهیز کامل طرح کهاب جایگاه‌های عرضه سوخت به استانداری تهران توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به تصویب رسید.

مزینانی تصریح کرد: همچنین بر اساس تصمیمات این نشست مقرر شد شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان نسبت به ممنوعیت عرضه سوخت نفت کوره و همچنین تأمین سوخت استاندارد واحدهای بزرگ مقیاس و صنایع اقدام و نتایج را به استانداری اعلام کند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا