وزیر بهداشت: بیمه‌ها باید تقویت شوند

وزیر بهداشت: بیمه‌ها باید تقویت شوند



به گزارش ایسنا، بهرام عین اللهی در مراسم افتتاح بیمارستان هدایت تهران و آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۷۸پروژه درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی در ۲۳ استان کشور با بیان اینکه شاید تنها وزیر باشم که زیرمجموعه تامین اجتماعی بودم اظهار کرد: بنده رئیس بیمارستان لبافی نژاد بودم و از سال ۶۷ در این بیمارستان خدمت کرده‌ و آشنایی خوبی با تامین اجتماعی دارم.

وی افزود: از بزرگترین اقدامات تامین اجتماعی در حوزه درمان، رایگان بودن خدمات درمانی است. این سازمان خدمات خود را برای کارگران و طبقه مستضعف ارائه می‌دهند و از افتخارات بزرگ این سازمان به شمار می‌رود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در این دولت حمایت‌های خوبی از وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی از سوی مجلس شورای اسلامی رخ داده است اظهار کرد: در قیاس با سنوات قبل، پروژه‌های بسیار زیادی به بهره برداری رسیده‌اند. در وزارت بهداشت ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی را افتتاح کردیم و ۷۷۰۰ تخت دیگر را تا دوماه آینده افتتاح خواهیم کرد. حدود ۸۵۰ پروژه بهداشتی به نتیجه رسید و افتتاح شد و ۲۰۰۰ پروژه دیگر تا دوماه ابتدای سال به نتیجه می‌رسد.

عین اللهی ادامه‌داد: این اقدامات حاشیه امنی را برای مردم ایجاد می‌کند. باید بیمه‌ها تقویت شوند. معتقدم تنها راه ایجاد امنیت و موفقیت در نظام سلامت، تقویت بیمه‌ها است. از اقدامات تامین اجتماعی تشکر می‌کنم و امیدوارم شاهد موفقیت های بیشتر آن باشیم.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه تامین اجتماعی کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت‌های درمان انجام داده است گفت: نعمتی که تامین اجتماعی دارد این است که برای راه اندازی مراکز درمانی احتیاجی به مجوز سازمان برنامه و سازمان اداری استخدامی ندارد، اما وزارت بهداشت اینگونه نیست و برای افزایش تخت‌های بیمارستانی گرفتار دریافت مجوز می‌شود.

وی افزود: چند پروژه تامین اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان امروز کلنگ زنی می‌شوند و بیمارستان ۱۶۰ در چابهار در دست طراحی است و امیدواریم زودتر به نتیجه برسد. اینکه درمان در مراکز تامین اجتماعی رایگان است که خدمت بسیار بزرگی است و با امکانات و خدماتی که ارائه می‌شود آشنا هستم. بهترین بیمارستانهای فوق تخصصی کشور در تهران، اصفهان و مشهد، متعلق به تامین اجتماعی هستند.

شهریاری همچنین به ضرورت توجه به قشر بازنشسته تاکید کرد و گفت: امیدواریم اکنون که در فصل تعیین حقوق کارگری هستیم تصمیمی گرفته شود که مشکلات این قشر نیز کاهش یابند.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز

منبع ایسنا

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا