اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفهاخبار ویژه

آخرین وضعیت بررسی “طرح سربازی اختیاری” در مجلس

به گزارش خبرگزاری همسو نیوز؛ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح سربازی اختیاری در مجلس، گفت: جلسات از لحاظ کارشناسی با سازمان های مرتبط مستمرا در جریان است البته اختلاف نظرهایی در این مورد وجود دارد که امیدواریم بتوانیم بر روی برخی مسایل به توافقات اجمالی برسیم.

وی تصریح کرد: این جلسات با مرکز پژوهش‌های مجلس، مرکز تحقیقات اسلامی قم، سازمان نظام وظیفه و ستاد کل نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس با بیان اینکه به دلیل آنکه طرح سربازی اختیاری یک بسته کامل است نمی‌توان اعلام کرد تاکنون چه میزان پیشرفت داشته و به توافق رسیده‌ایم، افزود: تنها می‌توان بعد از طی فرایند بحث و بررسی و رسیدن به یک نتیجه کلی و نهایی درباره آن اعلام نظر کرد اما اختلافات میان ما و سازمان نظام وظیفه درباره این طرح بسیار است زیرا طرح سربازی اختیاری یک کار جدیدی در کشور است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ما براساس صلاح کشور در این طرح حرکت می‌کنیم، تاکید کرد: یکی از اختلافات ما درباره احتمال ایجاد کمبود سرباز در کشور بعد از اجرای این طرح است که با توجه به مسایل کاهش جمعیت جوان و زاد و ولد، پیش‌بینی می‌شود وضعیت کمی سخت‌تر شود اما ما جلسات کارشناسی خود را از ابتدای مهر ماه و بعد از پایان تعطیلات مجلس ادامه خواهیم داد.

ابوترابی در ادامه خطاب به مشمولان نظام وظیفه در کشور گفت: این افراد به سازمان نظام وظیفه مراجعه کرده و به خدمت سربازی مشغول شوند زیرا تکلیف این طرح کاملا مشخص نیست و بررسی و تصویب آن زمان‌بر خواهد بود./

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا