اجتماعی

آزادی ۲۹۴۳ زندانی در سال ۱۴۰۱



به گزارش خبرگزاری مهر، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران همراه معاونان خود، امروز از کانون اصلاح و تربیت تهران بازدید کرد.

در این بازدید، حجت الاسلام فیروزجایی معاون دادستان تهران جعفری سرپرست مجتمع شهید فهمیده، جوادی سرپرست ناحیه ۲۹ ویژه رسیدگی به جرایم نوجوانان، حسین زاده سرپرست دادسرای ۲۴ مواد مخدر و قضات اجرای احکام و ناظر زندان‌ها حضور داشتند.

دادستان تهران در ابتدا از بخش دختران این کانون بازدید و با مددجویان اندرزگاه گفتگو کرد.

صالحی سپس از چهار اندرزگاه پسرانه این کانون نیز بازدید و با نوجوانان و مددکاران کانون گفتگو کرد.

علی صالحی در حاشیه این بازدید، ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه و تسلیت ایام سالگرد درگذشت شهید بهشتی معمار بزرگ دستگاه قضا اظهار کرد: براساس سیاست‌های ابلاغی رئیس قوه قضائیه و تکالیف قانونی که داریم، بازدیدهایی را در سراسر استان تهران به صورت مدون، با برنامه ریزی و هدفمند دنبال می‌کنیم.

وی افزود: این بازدیدها به طور هدفمند از سوی قضات دادسراها، دادگاه‌ها و دادگاه‌های تجدیدنظر و قضات اجرای احکام به صورت مستمر انجام می‌شود و خودم نیز به صورت ماهیانه با حضور در زندان‌های استان به صورت چهره به چهره با مددجویان دیدار دارم.

دادستان تهران گفت: امروز به اتفاق ۱۳۵ نفر از قضات از زندان‌های استان تهران بازدید کردیم که در جریان آن با ۶ هزار و ۷۵۰ نفر از زندانیان زندان‌های تهران ملاقات چهره به چهره صورت گرفت.

صالحی خاطرنشان کرد: تعداد ۷۵ نفر از زندانیان بر اساس ماده ۲۰۰ آئین نامه سازمان زندان‌ها آزاد شدند و ۱۴ نفر از زندانیان بی بضاعت محکومان مالی، دیه و رد مال نیز با کمک خیرین آزاد شدند.

دادستان تهران با اشاره به اینکه به هزار و ۶۵۰ نفر از زندانیان به مناسبت هفته قوه قضائیه مرخصی اعطا شد، افزود: با درخواست اشتغال به کار ۳۴۵ نفر و ادغام احکام ۷۵ نفر موافقت شد.

دادستان تهران ادامه داد: با امکان درخواست انتقال به زندان نیمه باز ۲۵۵ نفر و با درخواست تعیین تکلیف ردمال ۳۵ نفر نیز موافقت گردید.

وی با تشریح دیگر برنامه‌های دادستانی تهران گفت: ۵۳۵ نفر از محکومان مالی، دیه و ردمال به شورای حل اختلاف جهت سازش معرفی شدند و برای تعداد ۱۷۵ نفر دستور تسریع در رسیدگی و صدور قرار نهایی صادر شد که با در خواست آزادی مشروط ۱۵۵ نفر و با درخواست تعلیق اجرای مجازات ۱۴۵ نفر موافقت شد.

دادستان تهران عنوان کرد: با درخواست نظام نیمه آزادی تحت نظارت سامانه الکترونیکی (پابند) ۲۲۵ نفر و با درخواست انتقال به محل اقامت ۱۳۷ نفر موافقت شد و ۳۷۵ نفر مورد عفو موردی قرار گرفتند.

صالحی با اشاره به اینکه تعداد هزار و ۲۱۲ نفر از زندانیان در استان تهران در هفته قوه از نهادهای ارفاقی استفاده کردند، افزود: نهادهای ارفاقی شامل حال مجرمان جرایم خشن و سنگین نمی‌شود.

دادستان تهران یادآور شد: پیگیری شورای حل اختلاف مستقر در زندان‌ها، مددکاران و قضات ناظر، ۲ هزار و ۹۴۳ نفر در سال گذشته از محل اعتبارات از خیرین، ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان‌های استان تهران مقدمات آزادی فراهم و به جمع خانواده خود بازگشته اند.

دادستان تهران در پایان گفت: با شناسایی خانواده زندانیان نیازمند در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۱ هزار سبدکالا به ارزش هرسبد، بیش از ۲ میلیون تومان به خانواده زندانیان آبرومند اهدا شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا