گفتگو

آغاز عملیات اجرای پروژه میدان اتریش در سال99/طراحی فاز دوم بوستان بانوان ریحانه به مسابقه گذاشته می شود


به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی همسو نیوز،علی نوذر پور در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقه طراحی میدان اتریش منطقه۲۲ تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار همسو نیوز، با بیان اهمیت و توجه به فضاهای عمومی شهری گفت:یکی از دغدغه ها و رویکردهای بنده از ابتدای ورود به شهرداری منطقه۲۲ تهران طراحی فضاهای شهری بود که کالبد صرف کافی نیست و باید از رویکرد کالبد مبنا به سمت رویکرد فرهنگ مبنا حرکت کنیم و به کالبدهای بی جان شهری که شکل گرفته جان بدهیم و در این زمینه به فرهنگ و فضای شهری باید توجه خاص و ویژه ای داشته باشیم.

شهردار منطقه۲۲ گفت:خوشبختانه طرح تفصیلی ویژه منطقه۲۲ با رویکرد فرهنگ و فضای شهری تهیه شد و یکی از ویژگی های این طرح تفصیلی رویکرد زیست محیطی و کاهش بارگذاری جمعیتی خارج از توان منطقه و همچنین کیفیت بخشی به فضای عمومی شهری است و اساسا برای این موضوع یک مطالعه مجزا با عنوان سند راهبردی عملیاتی کیفیت فضای عمومی شهری  تهیه شد که این سند به پیوست سند طرح تفصیلی منطقه۲۲ خواهد بود.

علی نوذرپور اظهار داشت:در این سند تفصیلی فضاهای عمومی شهری منطقه مطالعه شده و راهبردها و رویکردهای اساسی که باید در طراحی این فضاها مود توجه قرار گیرد مشخص شد و یکی از این راهبردها در خصوص میدان اتریش است که به عنوان یک مرکز ناحیه ای با کاربری سکونتی کم تراکم و خدماتی می تواند به یک میدانی با کارکرد منطقه ای و حتی فرا منطقه ای تبدیل شود.

وی افزود:میدان اتریشی یک میدان شاخص و با اهمیتی است که در منطقه مورد توجه قرار گرفته است و در این پروژه طراحی شهری به مسابقه گذاشته شد که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

او گفت: در مسابقه طراحی حوزه میدان اتریش با هدف هویت بخشی و حضور پذیری،تعداد ۸۱ اثر به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که از این آثار تعداد ۶ طرح انتخاب و در مرحله دوم توسط هیات داوران ۱ اثر برگزیده شد و قاعدتا هم باید فاز۱و۲ این اثر هم طراحی شود.

نوذر پور گفت:در بودجه سال آینده  بودجه فاز نخست پروژه میدان اتریش حدودا مبلغ ۲ میلیارد تومان در نظر گرفته شده و ان شاءالله متناسب با پیشرفت پروژه بتوانیم اعتبار بیشتری را درخواست کنیم و نسبت به فاز بندی های صورت گرفته مراحل اجرایی و عملیاتی این پروژه انجام خواهد شد.

شهردار منطقه ۲۲ گفت:در ادامه این طرح ها و پروژه ها فاز دوم بوستان ریحانه که مخصوص بانوان است که در حال اخذ تاییدیه ها از دبیرخانه وزارت راه و شهرسازی هستیم که ان شاءالله طراحی این پروژه هم در سال آینده اجرایی و به مسابقه گذاشته می شود و بعد از مسابقه هم به سمت اجرایی کردن این پروژه حرکت خواهیم کرد.در سایر محورها و فضا های شهری هم بر اساس سند راهبردی و عملیاتی متناسب با امکانات و منابع و بودجه پیگیری خواهیم کرد که انجام شود.

انتهای پیام/

حسین رشیدی

 

  • نویسنده : حسین رشیدی