استان ها

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با وقوع سیل در کرمانشاه

آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با وقوع سیل در کرمانشاه



به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا کریمی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های گسترده در پاییز و زمستان امسال و احتمال وقوع سیلاب‌ها، اظهار کرد: سیلاب‌ها یکی از پدیده‌ها و مخاطرات طبیعی بسیار مهم و مخرب در جهان هستند و در بین تمام سوانح و بلایای طبیعی بیشترین فراوانی وقوع را نیز دارند.

وی افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته گاهاً به دلیل بارش‌های بسیار فراوان شاهد وقوع سیلاب‌ها در برخی از مناطق کشور بودیم که خسارات متعددی را به دنبال داشته است.

دادستان کرمانشاه تاکید کرد: وقوع سیلاب در ایران مختص به یک منطقه خاص نبوده و تقریباً در اکثر مناطق کشور از جمله کرمانشاه رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی برای پاییز و زمستان سال‌جاری برای نیمه شمالی و غربی کشور وقوع ترسالی و بارش‌های گسترده‌ای پیش بینی کرده لذا از هم اکنون دستگاه‌های ذیربط موظف هستند اقداماتی را به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب و استفاده بهینه از حجم گسترده بارندگی‌ها داشته باشند.

کریمی متذکر شد: بر این اساس طبق قانون و به منظور صیانت از حقوق عامه، دستگاه‌های ذیربط باید در بحث اجرای طرح‌های سازه‌ای، طراحی سیستم‌های کارآمد جهت جمع آوری آب‌های سطحی، برنامه مدیریت جامع سیل، جلوگیری از روان آب و سیلاب در بحث‌های مکانیکی، نهال کاری، مدیریت حوزه و حفاظت آبخیز، رفع تصرفات غیرمجاز در رودخانه‌ها، آخرین وضعیت مسیل‌ها و … اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

دادستان کرمانشاه به این دستگاه‌ها مهلت داد تا ظرف یک ماه آینده برنامه خود را در این حوزه به دادسرا گزارش دهند.

وی یادآوری کرد: همچنین ظرف ۲۰ روز آینده با همکاری ستاد بحران استانداری نسبت به شناسایی مسائل و مشکلات پیش رو و تدوین برنامه جهت رفع آن اقدام شود.

کریمی در پایان هشدار داد، در صورتی که دستگاهی نسبت به انجام وظایف محوله کوتاهی کند، به عنوان ترک فعل با آن برخورد قضائی صورت می‌گیرد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا