اجتماعی

آمادگی مدارس برای برپایی کلاس‌های درس از اول مهر ماه

آمادگی مدارس برای برپایی کلاس‌های درس از اول مهر ماه



به گزارش خبرنگار مهر، رضا مراد صحرایی ظهر جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده امسال ۱۴.۵ میلیون دانش آموز در سراسر کشور با آغاز بازگشایی مدارس راهی کلاس‌های درس خواهند شد.

وی با بیان اینکه مدارس آمادگی کامل برای برپایی کلاس‌های درس را از اول مهرماه خواهند داشت، افزود: برای شروع سال تحصیلی پیش رو ۱۵۳ میلیون جلد کتاب درسی تهیه شده که در این راستا از خانواده‌ها درخواست می‌شود نسبت به تهیه کتاب درسی فرزندان خود عجله کنند و به روزهای آخر موکول نکنند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال ۷۵ هزار معلم جذب فضای آموزش و پرورش کشور شده که با احتساب جذبی‌های سال‌های گذشته می‌توان گفت که در ۲ سال سپری شده از دولت سیزدهم ۲۵۰ هزار معلم وارد فضای آموزشی و تدریس شده که این آمار ۲ برابر استخدامی معلمان در دولت پیشین برآورد شده است.

صحرایی با اشاره به پروژه‌های در دست اقدام آموزش و پرورش، خاطر نشان کرد: امسال ۲ هزار پروژه آموزشی با ۱۰ هزار کلاس درس در کشور افتتاح خواهد شد که این آمار جدا از پروژه‌های رفاهی است.

وی در پایان به وضعیت طرح رتبه معلمان اشاره و عنوان کرد: این طرح با ۲۴ هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم پس از ۱۰ سال تعویق اجرایی شد که هم اکنون در روند بررسی اعتراضات فرار داشته و تا هفته آینده احکام جدید معلمان ابلاغ می‌شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا