استان ها

آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه آئدس

آموزش و بهسازی محیط برای پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه آئدس



به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز عصر سه شنبه در نشست کمیته بحران شهرستان دیر، اظهار داشت: با توجه به مشاهده پشه آئدس در کشور و بویژه استان هرمزگان و ترددهای مسافری و کالا از مبادی دریایی و محورهای مواصلاتی شهرستان دیر لازم است نظام مراقبت بیماری‌ها در این شهرستان به صورت فعال دنبال شود.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه پیشگیری از انتقال و تکثیر پشه آئدس وظیفه همگانی است، افزود: پشه آئدس می‌تواند ناقل بیماری‌های خطرناک و کشنده زیکا و تب دنگ باشد که هزینه بالایی برای سیستم بهداشتی و اقتصاد کشور دارد، به همین دلیل لازم است تمامی دستگاه‌ها به صورت فعال نسبت به اطلاع‌رسانی و انجام اقدامات کنترلی و پیشگیرانه اقدام نمایند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع سم‌پاشی نقاط مورد نیاز، جمع‌آوری آب‌های سطحی و راکد و مهم‌تر از همه اینها توجه به بخش فرهنگی موضوع با آگاهی‌رسانی به مردم با هدف کمک به پیشگیری باید مد نظر باشد تا شهروندان بدون ترس و برهم خوردن آرامش روانی جامعه همگی در این زمینه وارد عمل شوند.

فرماندار دیر با تاکید بر نقش مردم در حوزه پیشگیری گفت: ما در همه عرصه‌ها و بحران‌ها از ابتدای انقلاب تاکنون با حضور مردم، همه تهدیدها به فرصت تبدیل شده است در این زمینه نیز باید از ظرفیت خوب مردم و سمن‌ها استفاده شود.

وی افزود: شبکه بهداشت و درمان نسبت به تشکیل کمیته مراقبت از بیماری‌های منتقله از پشه آئدس، اقدام و گزارش فعالیت‌های انجام شده را به صورت هفتگی به فرمانداری ارائه دهد.

باربرز اضافه کرد: آموزش به مردم خیلی مهم و در کنترل تکثیر پشه و رشد بیماری مؤثر است، لذا با اجتناب از ایجاد ترس و هراس و به صورت مدبرانه باید حساسیت موضوع و خطر بیماری را به جامعه منتقل کرد.

وی بر همکاری شهرداران و دهیاران تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نسبت به فعالیت بیشتر مدیریت شهری و روستایی در بحث نظافت و جمع‌آوری سریع زباله‌ها و بهسازی محیط به منظور جلوگیری از تداوم حیات پشه در محیط اقدام نمایند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا