اخبار سربازی و نظام وظیفه

آموزش ۴۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه در پادگان‌ها



اسما کریمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: یکی از اقدامات مهمی که در اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان در راستای مهارت آموزی انجام شد، آموزش سربازان وظیفه در پادگان‌ها است.

وی با اشاره به اهمیت کسب مهارت در هنگام سربازی، عنوان کرد: خدمت سربازی فرصت آخر کسب مهارت است و اداره کل فنی و حرفه‌ای بستری را برای افرادی که قرار است وارد بازار کار شوند فراهم می‌کند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان با ذکر این نکته که این آموزش‌ها به کمک پادگان‌های نظامی انجام شده است، ابراز داشت: در سال گذشته بالغ بر چهار و ۵۰۰ نفر از سربازان وظیفه استان هرمزگان از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.

کریمی بیان داشت: برخی از سربازان در کارگاه‌هایی که به کمک پادگان‌ها و اداره کل تجهیز شده بود آموزش‌ها را دریافت می‌کردند اما برخی دیگر در قالب طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار» مهارت‌های لازم را کسب می‌کنند.

وی مطرح کرد: حدود ۴۵ درصد از مجموع افراد تحت پوشش آموزش، در قالب طرح «مهارت آموزی در محیط واقعی کار» آموزش داده شدند. در پادگان‌ها کارگاه‌ها فعال زیادی در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند که باعث شده است این طرح در قالب پادگانی نیز اجرا شود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اظهار کرد: افرادی که در این طرح شرکت کردند در نهایت به همراه کارت پایان خدمت، گواهی‌نامه مهارت خود را نیز دریافت خواهند کرد.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا