استان ها

ائمه جمعه در امنیت ملی کشور نقش بی نظیری دارند

ائمه جمعه در امنیت ملی کشور نقش بی نظیری دارند



به گزارش خبرنگار مهر، یونس باربرز عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان دیر با تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی و گرامیداشت سالروز اقامه اولین نمازجمعه در جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ما هرچه داریم از عاشورا است و انقلاب اسلامی ما برگرفته از عاشورای حسینی است.

فرماندار شهرستان دیر با بیان اینکه امروز بعد از هزار و ۴۰۰ سال مراسم عزاداری امام حسین (ع) پرشورتر از گذشته برگزار می‌شود، یادآور شد: مسئولین ما با تأسی از امام حسین (ع) و شهدا به مردم خدمت کنند.

وی با اشاره به سابقه درخشان شهرستان دیر در حوزه دین، تاکید کرد: فضای دینی و مذهبی شهرستان را مرهون آن کانون و بزرگی‌های علما و کسانی هستیم که دیر را به اینجا رساندند.

باربرز ادامه داد: اگر می‌بینیم که مردم شهرستان دیر در عرصه‌های مختلف حضور پررنگ دارند و دارای بالاترین مشارکت در انتخابات‌ها هستند مرهون مجاهدت علما و بزرگانی است که این بذر را کاشتند.

دستاوردهای بزرگ نماز جمعه

وی با بیان اینکه شهرستان دیر نقش بی نظیری در حوزه دینی در استان داشته و دارد، گفت: نمازجمعه در شهرستان دیر از ابتدای انقلاب تاکنون دستاوردهای بزرگی داشته است.

فرماندار شهرستان دیر با اشاره به تأثیرگذاری ائمه جمعه در همه عرصه‌ها، خاطرنشان کرد: ائمه جمعه در امنیت ملی کشور نقش بی نظیری دارند و نمی‌توان آن را انکار کرد.

وی با تاکید بر اینکه خطبه‌های نمازجمعه حس تعلق به نظام را بالا می‌برد، اضافه کرد: نمازجمعه رفاقت، وحدت و انسجام جامعه و سرمایه اجتماعی و اعتماد و امنیت ملی را بالا می‌برد.

باربرز با اعلام اینکه ائمه جمعه از اول انقلاب تاکنون تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، عنوان کرد: بخش عمده‌ای از آرامش و امنیت و فضای دینی و مذهبی شهرستان دیر مدیون تلاش‌های ائمه جمعه است.

وی با بیان اینکه امام جمعه دیر انقلابی‌ترین امام جمعه استان و کشور است، افزود: تجلیل و قدردانی از ائمه جمعه تجلیل از نظام اسلامی است؛ تجلیل از شخص نیست بلکه تجلیل از انتصاب به رهبری و اوج خدمتگزاری به مردم است.

لزوم فعال شدن روابط عمومی ادارات

فرماندار شهرستان دیر در ادامه خواستار فعال شدن روابط عمومی ادارات شد و گفت: شهرستان دیر در حوزه خدمتگزاری در دولت سیزدهم حائز رتبه بالا است ولی در حوزه انعکاس فعالیت‌ها و جهاد تبیین کم کاری شده است.

وی تصریح کرد: اگر چه شهرستان دیر ضعف‌های زیادی در حوزه زیرساخت‌ها دارد اما اقدامات خوبی در این دولت انجام شده که باید به مردم گفته شود.

باربرز با تاکید بر توجه به تکریم ارباب رجوع در ادارات، یادآور شد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید آنها را قانع و رضایت مندی آنها را جلب کنیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا