ورزشی

اتفاق خطرناک برای تیم ملی ایران/ قدر موقعیت‌هایمان را ندانستیم

اتفاق خطرناک برای تیم ملی ایران/ قدر موقعیت‌هایمان را ندانستیم



به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده می‌کند، از ساعت ۱۸ امروز جمعه در دیداری تدارکاتی در کیش به مصاف تیم ملی بورکینافاسو رفت و برابر این حریف آفریقایی ۲ بر یک به پیروزی رسید.

امیر قلعه نویی پس از این دیدار گفت: ابتدا عرض تسلیت به مردم ایران بابت حادثه کرمان دارم و طلب مغفرت برای عزیزانی که از دست دادیم دارم. حادثه ناگواری بود که همه ملت ایران ناراحت این اتفاق هستند.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: این دیدار برای ما مقابل تیمی قدرتی و سرعتی خیلی خوب بود و دستاوردهای خیلی خوبی برای ما داشت.

او درباره عملکرد تیم ملی ایران تاکید کرد: دو تیم را در این بازی وارد میدان کردیم. هدف اصلی ما برنامه ریزی برای اوج آمارگی در تاریخ ۲۴ دی ماه است که مقابل فلسطین بازی داریم. از لحاظ فنی خوب بود امروز یکی دو بازیکن جوان را محک زدیم که خیلی ما را امیدوار کردند.

او بار دیگر به نکات فنی این دیدار اشاره کرد و گفت: خیلی خوب ایجاد موقعیت کردیم اما از آنها استفاده نکردیم. این مساله خیلی خطرناکی است. باید آنالیز کنیم تا این مشکلات برطرف شود. وقتی گل را خوردیم بازیکنان برای جبران تلاش کردند.

قلعه نویی تصریح کرد: نیمه اول می‌توانستیم سه گل بزنیم و در نیمه دوم مثل موقعیتی که مهدی قایدی از دست داد را نباید به راحتی از دست دهیم.

سرمربی تیم ملی ایران مردم ایران نشان دادند همیشه در بدترین شرایط ما را حمایت کردند. در همین یک هفته گذشته یک مدال دیگر شدند و توقع هم همین بود ما یرباز پردم هستیم و باید تمام تلاشمان را کنیم تا موفقیت ایجاد کنیم. خیلی از گروه های دیگر مثل کانون مربیان بخصوص شخص آقای ذوالفقارنسب تشکر می کنم که همواره چند مربی پیشکسوت را آوردند.
من به این تیم با وجود فرصت اندکی که داشتیم خیلی امیدوارم. در همین بازی دیدیم که تقریبا در نیمه دوم به حریف فرصت ندادیم.
به هر حال باید نقاط ضعف و قوت را بسنجیم تا مشکلی پیش نیاید.

او در پاسخ به اینکه سامان قدوس در مصاحبه اش گفته که هیچ وقت هیچ مربی اندازه قلعه نویی به شیوه بازی اش احترام نگذاشته و شبیه به تقکرات او نبوده است گفت: در گذشته خیلی به ما حمله می شد تیم هایی که من مسئولیت آنها را داشتم همیشه دو بازیکن بازیساز را استفاده می کردم. الان هم آمدند تبلیغات منفی می کردند. در باشگاه هایی که داشتم چنین روشی را طی می کردیم. درباره قدوس به خراطی مدیر اجرایی تیم ملی گفتم که او را می خواهم. یکی دیگر را هم شبیه به قدوس می خواستم اما آنطور نبود که خواسته هایمان را برآورده کند.

قلعه نویی افزود: اتفاقا با سامان صحبت کردم و گفتم وقتی به یک جایگاهی می رسی باید خیلی تلاش کنید تا آن جایگاه را حفظ کنید. من از بازیکنانم خواستم چنین شرایطی را داشته باشد.

سرمربی تیم ملی ایران درباره اتحاد و همدلی در تیم ملی ایران تصریح کرد: مربی باید صداقت داشته باشد. به نوعی پدرِ مجموعه باشد روزی که آمدیم صادقانه با بازیکنان صحبت کردیم. ما در جاهای دیگر هم خیلی از مشکلات را درون تیم حل می کردیم. مثلا وقتی استقلال رفتم نهم یا دوازدهم سیزدهم بود؛ سپاهان هم آخرین بار قبل از من نهم بود اما وقتی رفتیم صادقانه صحبت کردیم و مسئولیت را به دوش خود بازیکنان انداختیم.

او خاطرنشان کرد: یادم می آید وقتی با همین استقلال قهرمان شدیم در نیم فصل دوم چندین بار نتیجه نگرفتیم.

او در خصوص انتخاب بورکینافاسو گفت: سوال شما که خیلی آوردن آنها سخت بود کاملا درست است. ما یکسری مشکلات داریم که نمی خواهم آنها را بیان کنم. به هر حال شاید بعضی تیم ها نیایند تا بازی کنیم.

قلعه نویی درباره دیدار آخر تدارکاتی با اندونزی قبل از شروع جام ملت های آسیا تصریح کرد: با همین ایده فنی امروز بازی خواهیم کرد. البته همه فکر و ذکرمان دیدار با فلسطین است که با اوج آمادگی وارد رقابت ها شویم.

او درباره انتقاد از حضور بازیکنانی همچون امید ابراهیمی در لیست نهایی تیم ملی ایران تصریح کرد: آنتونیو مانیکونه می گوید من جاهای دیگری مثل سوئیس و ایتالیا بودم ولی این هجمه را مثل اینجا در ایران درک نمی کنم. می گوید آنها باید کمک کنند ولی به تیم ملی حمله می کنند. به هر حال نظرم این بود که بازیکنانی را دعوت کنم که به من کمک کنند.

قلعه نویی درباره وضعیت ورزشگاه المپیک کیش گفت: بابت چمن از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش تشکر می کنم. واقعا فوق العاده هستند.

سرمربی تیم ملی ایران در پایان خاطر نشان کرد: به قول یک بزرگی هرجا مشکل اقتصادی باشد دین و ایمان از آنجا فاصله می گیرد. امیدوارم مسوولان کاری کنند که معیشت مردم بهتر شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا