استان ها

اجرای «طرح ملی دادرس» با مشارکت ۲۴۰۱ دانش‌آموز در استان اردبیل

اجرای «طرح ملی دادرس» با مشارکت ۲۴۰۱ دانش‌آموز در استان اردبیل



سید علی حجتی در حاشیه برگزاری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: آماده‌سازی جامعه در برابر مخاطرات به منظور کاهش آثار آسیب‌های ناشی از سوانح و حوادث در چرخه مدیریت بحران اهمیت قابل توجهی دارد به طوری که در این میان آموزش تربیت و آگاه‌سازی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی با بیان اینکه این طرح برای دانش‌آموزان کانون‌های دانش‌آموزی هلال احمر استان در ۱۰ شعب از اول دی ماه تا پایان بهمن ماه اجرایی شد، تصریح کرد: بازدید از مراکز و تجهیزات مرتبط با سرفصل‌های آموزشی دادرس شامل مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، پایگاه‌های امدادی، اتاق پراتیک، آمبولانس و سایر موارد در حوزه امداد و نجات و آشنایی دانش‌آموزان با آنها انجام شد.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به سرفصل‌های این دوره گفت: کاربینی طرح ملی دادرس در هشت آیتم مخاطرات طبیعی، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، احیای قلبی، ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، انتقال مصدوم، اطفای حریق، سوختگی و اسکان اضطراری برای دانش‌آموزان اجرا شد.

حجتی افزود: سهمیه طرح دادرس در استان اردبیل ۱۳۷ بود که ۷۹ مورد آن کاربینی شده و این طرح از ابتدای شروع با مشارکت ۲ هزار و ۴۰۱ نفر دانش‌آموز اجرا شده است.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیان کرد: هلال احمر استان اردبیل آمادگی دارد تا آموزش کمک‌های اولیه را به هموطنان علاقه‌مند به صورت رایگان ارائه دهد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا