اخبار سربازی و نظام وظیفه

اجرای ۳۳۰۰ طرح کسب و کار در اردبیل

اجرای ۳۳۰۰ طرح کسب و کار در اردبیل



به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا حسین‌نژاد بعد از ظهر شنبه در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اردبیل، اظهار کرد: کمیته امداد مولود انقلاب است که با گذشت ۲۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی در ۱۴ اسفند با فرمان امام راحل و با هدف رسیدگی به قشر ضعیف و نیازمند تأسیس شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی با هدایت امام راحل، انقلاب محرومان و مستضعفان لقب گرفته و در این ۴۵ سال تلاش بر این بوده تا عقب‌ماندگی‌ها و محرومیت‌ها در ابعاد مختلف از بین رفته و زمینه و بستر ایجاد رفاه عمومی فراهم آید.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل دیدگاه امام راحل را در فقرزدایی یادآور شد و گفت: کمیته امداد با همین رویکرد و توجه به محرومان و مستضعفان ورود پیدا کرده تا به دور از نگاه حمایتی، در حوزه معیشت و بهبود معاش سعی بر توانمندسازی و خودکفاسازی خانواده‌های تحت پوشش بوده است.

حسین‌نژاد افزود: در این حوزه اولین اقدام در کنار رفع نیازمندی معیشتی خانوارها، بحث استعدادسنجی و شناسایی سلائق و علائق خانواده‌ها بوده تا به تناسب آن با برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت‌آموزی بتوانیم این خانواده‌های تحت پوشش را مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با رونق گرفتن کسب و کار و اشتغال مددجویان، زمینه و بستر استقلال و خودکفایی آنها فراهم آمده تا بتوانند روی پای خود بایستند.

حسین‌نژاد ارائه ۱۲۰ خدمت را در ۳۲ سرفصل از سوی کمیته امداد یادآور شد و اضافه کرد: یکی از محوری‌ترین و شاخص این خدمات کمک و مساعدت کمیته امداد به بحث توانمندسازی خانواده‌ها و راه‌اندازی کسب و کارها بوده که با پرداخت تسهیلات و منابع کم‌بهره این کار در حال انجام است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم دغدغه رفع بیکاری اقشار مختلف به ویژه نیازمندان مورد توجه قرار گرفته و شاهد پرداخت تسهیلات ارزان قیمت در این حوزه هستیم که امسال با همراهی بانک‌های عامل برای سه هزار و ۳۰۰ طرح اشتغالزا و کسب و کار مناسب بیش از ۳۴۳ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

حسین‌نژاد در ادامه سخنان خود یادآور شد: در دولت سیزدهم و در قالب طرح‌های اشتغالزا ۱۲ هزار و ۴۰۵ مورد طرح با رویکرد کسب و کار و اشتغال مورد حمایت قرار گرفته و پرداخت تسهیلاتی بالغ بر ۸۹۰ میلیارد تومان را در این حوزه شاهد هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: مهرماه امسال جشن بزرگ خودکفایی ۲ هزار نفر از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد انجام شد تا خروجی این کار را در استقلال و خودکفایی خانواده‌ها و اقشار نیازمند شاهد باشیم.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع خبر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا