سیاسی

احزاب در قبال برگزاری انتخابات وظایف کلیدی دارند

احزاب در قبال برگزاری انتخابات وظایف کلیدی دارند



به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی شورای وحدت، منوچهر متکی سخنگوی شورای وحدت در نشست هیئت عالی این شورا با اشاره به ضرورت تمهید شرایط برگزاری یک انتخابات پرشور، رقابتی و سالم که همراه با مشارکت بالا باشد گفت: همه احزاب، نهادها، دستگاه‌ها و حتی خود مردم در قبال برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی وظایفی خاص و کلیدی دارند که به وقت خود باید نسبت به آن عمل کنند.

متکی همچنین با اشاره به اینکه اکنون شورای نگهبان در آستانه اعلام صلاحیت‌ها و تأیید صلاحیت نامزدهای انتخابات است افزود: انتظار و مطالبه همه دلسوزان و دوستداران حقیقی انقلاب و نظام این است که شورای نگهبان ضمن رد قاطع افراد دارای احکام قضائی و معاندین نظام با وسعت نظر بیشتری نسبت به تأیید صلاحیت‌ها ورود کند و انتظار این است که افراد مشمول عنوان عدم احراز صلاحیت به حداقل و واقعاً شامل کسانی شود که امکان احراز صلاحیت آنان نبود.

رئیس خانه احزاب همچنین گفت: شورای نگهبان در مورد افرادی که عدم صلاحیت آنها احراز می‌شود حتماً به وظیفه دینی و شرعی و قانونی خود عمل می‌کند.

سخنگوی شورای وحدت افزود: واقعیت این است که صرف نظر از تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها رقابت واقعی برای ۲۹۰ کرسی مجلس بین ۱۵۰۰ نفر خواهد بود. فرض کنیم چندصد نفری رد صلاحیت شوند سوال اینست که شورای نگهبان می‌خواهد ده‌ها هزار نفر از داوطلبان را قبول کند یا با عدم احراز رد کند؟ یافتن راهی برای تأیید آنان موجب نشاط انتخاباتی و مشارکت بیشتری از مردم خواهد بود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا