اخبار سربازی و نظام وظیفه

اختصاص نیم میلیون دُز واکسن به سربازان



به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از مهر، سردار رحمان علیدوست درباره تمهیدات سازمان وظیفه عمومی ناجا در شیوع کرونا گفت: در شرایط کرونایی فعلی، سازمان وظیفه عمومی ناجا با جدیت موضوع را پیگیری و غربالگری مشمولان را در دستور کار خود قرار داده و از این رو اقداماتی نظیر تب سنجی مشمولان در هنگام ورود، توزیع اقلام بهداشتی، ضدعفونی کردن فضاهای آسایشگاه‌ها، خودروهای حمل مشمولان و سایر اماکن نظامی از همان روز نخست شیوع کرونا در دستور کار قرار گرفته و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در این شرایط مدت زمان دوره آموزشی از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، گفت: در تمامی مراکز آموزشی دوره رزم مقدماتی یک ماه است.

علیدوست درباره تزریق واکسن کرونا به سربازان نیز گفت: در مورد واکسن کرونا در سطح کشور تا کنون با جدیت و پیگیری و تعامل خوب ستاد کل و ناجا با دولت با تزریق ۵۰۰ هزار دُز واکسن کرونا به سربازان موافقت شده و تا جایی که من اطلاع دارم در تهران و آذربایجان غربی بیش از ۹۰ درصد از کارکنان وظیفه واکسن‌ها را تزریق کرده‌اند.

جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا درباره مشمولانی که در هنگام اعزام به سربازی به کرونا مبتلا باشند نیز گفت: مشمولان غربالگری خواهند شد و این موضوع به دو شکل موضوع قابل رسیدگی هست. مشمولان کرونا مثبت قبل از اعزام به خدمت توسط همکاران ما در رده‌های وظیفه عمومی شناسایی و عودت می‌شوند که دوره اعزام این افراد یک یا دو ماه تمدید می‌شود.

وی ادامه داد: اما کسانی که در مراکز آموزش شناسایی شوند، حتماً در این مراکز، مکان‌هایی برای قرنطینه پیش بینی شده و تحت نظر قرار خواهند گرفت تا وضعیتشان بهبود پیدا کرده و بتوانند در ادامه فعالیت‌های آموزشی خود شرکت کنند.

پایان/ همسونیوز

منبع:مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا