اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

ارجاع بند مربوط به معافیت سربازی مشمولین مقیم خارج به کمیسیون تلفیق



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بند مربوط به اعطای معافیت سربازی به ازای دریافت 15 هزار یور به مشمولین مقیم خارج از کشور را به کمیسیون تلفیق ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای سالامی در جلسه علنی نوبت اول امروز مجلس و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه جزء 1 بند الحاقی3 تبصره 10 لایحه را که به اعطای کارت معافیت سربازی در ازای دریافت 15 هزار یورو به مشمولین مقیم خارج از کشور باز می گشت را برسی کرده و پس از بررسی پیشنهادات متعدد با تصمیم نایب رئیس مجلس وشرای اسلامی آن را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

علی نیکزاد در حین ارجاع این بند به کمیسیون تلفیق تاکید کرد: بر اساس مکتوباتی که به دست بنده رسیده است لازم است که این بند به کمیسیون تلفیق باز گشته و مجوز ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص آن اخذ گردد.

بر اساس بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ ، مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل ۵ سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد با رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی ۱۵ هزار یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند. مشمولین متاهل دارای فرزند از مادر ایرانی از ۲۵ درصد تخفیف برخوردار می شوند.

انتهای پیام

پایان/ همسونیوز

منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
کلاس های آنلاین گاج مارکت
دکمه بازگشت به بالا