استان ها

استاندار کردستان خدمات دولت سیزدهم را در کردستان تشریح کرد

استاندار کردستان خدمات دولت سیزدهم را در کردستان تشریح کرد



به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح یکشنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: بخشی از توفیقات استان مرهون تلاش رسانه‌های استان کردستان است که حلقه واسط بین مردم و مدیران بودند و بازتاب‌دهنده همه اتفاقات استان شدند.
وی افزود: سال گذشته وعده کردیم که سال ۱۴۰۲ سال فعالیت‌های عمرانی استان باشد و بسیاری از پروژه‌های مورد نظر مردم به اتمام برسد.

وی با اشاره به پروژه‌های سفر دوم رئیس جمهور گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام استان در سفر دوم رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید که بازتاب زیادی هم برجای گذاشت.

استاندار کردستان اعلام کرد: پروژه راه‌آهن سنندج همدان، با ایستگاه اصلی باری و ایستگاه مسافری در این راه آهن افتتاح شده است و میانگین هفته‌ای ۶۰۰ نفر از سفرهای راه آهن بهره می‌برند.

زارعی‌کوشا عنوان کرد: مجموعه پتروشیمی و اقلیم کردستان برای انتقال فرآورده‌های نفتی به جنوب کشور و کارخانه سیمان کردستان درخواست‌هایی برای انتقال بار داشته‌اند و سعی براین است یک ایستگاه باری در سنندج و یک ایستگاه مسافربری در قروه در این دولت در استان بهره برداری شود.

وی با اعلام اینکه ارتقای تصفیه‌خانه سنندج که نیمی از مشکلات زیست محیطی را برطرف کرد، به اتمام رسید، افزود: سعی براین است آبگیری سدژاوه را در آینده به سرانجام برسانیم.

وی رشد ۱۰ درصدی اقتصادی کشاورزی در کردستان، تبدیل پنج‌هزار و ۷۰۰ هکتار به اراضی آبی برای افزایش درآمد و بهره‌وری برای کشاورزان را از دیگر افتخارات استان در حوزه اجرای پروژه‌های نیمه تمام دانست.

استاندار کردستان اضافه کرد: بیش از دو هزار پروژه کوچک و بزرگ را در استان آغاز کردیم و هدف دولت اتمام پروژه‌های نیمه تمام بوده است که بسیاری از پروژه‌های کلان به اتمام رسید و بهره برداری شد.

زارعی‌کوشا اعلام کرد: پروژه کریدور پروژه بزرگی است و بیش از یازده همت برای اتمام این پروژه نیاز است و بدنبال راهکارهای تأمین منابع هستیم تا این پروژه به اتمام برسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه روستایی کردستان گفت: شاخص راه روستایی در دو سال قبل ۶۲ درصد بود که امروز به شاخص ۷۴ درصدی رسیده‌ایم و تلاش می‌کنیم به میانگین کشوری برسیم.

استاندار کردستان به فعالیت‌های بخش فرهنگی در استان پرداخت و گفت: برای اینکه غنای فرهنگی کردستان به کشور معرفی شود تلاش کرده‌ایم و جشنواره‌های استانی، ملی، فراملی را برگزار کردیم و شاهد اجتماعات چندهزار نفری مردم در برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره تئاتر خیابانی، جشنواره‌های کشاورزی، موسیقی اقوام ایرانی، میهمانی امت احمد بودیم.

زارعی‌کوشا با اعلام اینکه امروز در حوزه گردشگری مذهبی، سلامت، دفاع مقدس در قالب راهیان نور گردشگر داریم، تصریح کرد: تعداد گردشگر در استان بویژه در شهرهای مریوان و سروآباد به بیش از ۱۰ برابر از سالهای قبل از کرونا رسیده است.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در استان اذعان کرد: محور ما از ابتدای شروع دولت تسهیل سرمایه‌گذار بوده است که فراهم کردن زمینه برای هولدینگ‌های کشور را درنظر داشته‌ایم و هلدینگ‌هایی همچون شستا، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام اعلام آمادگی کرده‌اند تا در این استان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاران خارجی از اقلیم عراق، روسیه، چین‌به استان ورود کرده‌اند تا سرمایه‌گذاری داشته باشند، یادآور شد: قرار است سال آینده همایش بزرگ سرمایه‌گذاری را در استان برگزار کنیم.

انجام مطالعات طرح جامع منطقه آزاد، تعامل دستگاه قضا و دستگاه‌های نظارتی با مسؤولان استان، استمرار سفرهای شهرستانی و بخشی بعد از ماه مبارک رمضان از دیگر مباحث مطرح شده توسط استاندار کردستان بود که مطرح شد.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا