استان ها

استان زنجان با کمبود پایگاه امداد جاده ای مواجه است

استان زنجان با کمبود پایگاه امداد جاده ای مواجه است



به گزارش خبرگزاری مهر ، حکمت‌الله هاشمی روز پنج شنبه در دیدار با مصطفی طاهری نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس افزود: هلال‌احمر طرح کسری خدمت سربازی نجاتگران فعال پایگاه‌های امداد و نجات جاده ای را به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده است.

هاشمی با بیان اینکه این طرح در کمیسیون تلفیق مصوب شده است، اظهارداشت: انتطار داریم‌نمایندگان مجلس در صحن علنی به این مهم رای دهند که بر اساس آن به ازای هر سال فعالیت نجاتگران یک تا ۲ ماه از خدمت سربازی آنها کسر شود.

وی ادامه داد: با تصویب این طرح بسیاری از نجاتگران جوان هلال احمر با انگیزه مضاعفی به هموطنان خدمات خواهند داد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار نجاتگر در این استان بر اساس ثبت در سامانه با هلال احمر همکاری دارند.

هاشمی به ماده ۲۳ اساسنامه جمعیت هلال‌احمر اشاره کرد و ادامه داد: تقاضا داریم این ماده اصلاح شود چرا که بر اساس آن دریافت حقوق به تبعیت از قانون استخدام کشوری است که دریافتی ها بسیار پایین است.

وی افزود: انتطار می رود حقوق کارکنان هلال احمر بر اساس قانون خاص تعیین شود که با تحقق این مهم جهشی در دستمزد و معیشت پرسنل ایجاد خواهد شد.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: انتطار داربم نمایندگان مجلس از این طرح حمایت کنند چرا که نیروهای هلال احمر زحمتکش و فعال برای آرایه خدمات به هموطنان هستند.

هاشمی تاکید کرد: قانون در اساسنامه خلاء دارد که باید تخصیص ۴۲ درصد از نیم درصد حق ثبت اسناد رسمی به هلال احمر انجام شود.

وی اظهارداشت: تخصیص این میزان حق ثبت به هلال احمر حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را می طلبد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با تحقق حق ثبت به هلال احمر اعتبارات این مجموعه افزایش یافته و به لحاظ تجهیزات و خودرویی وضعیت مناسبی خواهد داشت.

هاشمی تاکید کرد: در استان ۱۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای به لحاظ آمایش سرزمینی کسری داریم.

وی ادامه داد: انتظار داریم در استان حداقل برای احداث ساختمان ۲ پایگاه‌ امدادی کمک های مالی انجام شود.

گفتنی است، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در ادامه این دیدار گزارشی از اقدامات و عملکرد ۶ ماهه نخست سالجاری ارائه داد و مقرر شد بولتنی از فعالیت های انجام شده به نمایندگان مجلس ارائه شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا