اجتماعی

استقرار شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای خوزستان

استقرار شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای خوزستان



به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در جلسه شورای قضائی خوزستان با محوریت زائران اربعین در استان اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن رویداد اربعین حسینی، شاهد ورود تعداد زیادی از زائران به استان هستیم که خدمت‌رسانی مطلوب به آنان نیازمند مشارکت جدی و فعال شورای قضائی و ستاد اربعین دارد.

رئیس کل دادگستری خوزستان اضافه کرد: همچنین مصوبات شورای قضائی استان در کنار مصوبات ستاد اربعین برای امنیت مبادی ورودی، ورود، خروج و تردد زائران از استان و میزبانی آنان مؤثر خواهد بود.

وی گفت: نظارت بر حقوق عامه به‌ویژه در بحث استقرار میزهای خدمت یکی از مطالبات زوار است که باید مطابق سال‌های گذشته علاوه بر شعبه کشیک آبادان نیز شعب کشیک دادسرا و دادگاه در خرمشهر و مرزهای شلمچه و چذابه مستقر شود.

دهقانی با تشریح وظایف و تکالیف بخش‌های مختلف دادگستری و ادارات تابعه در این خصوص افزود: همچنین نظارت مستمر دادستان‌های خوزستان از مبادی ورودی و خروجی، استقرار میزهای خدمت ادارات ثبت اسناد و شورای حل اختلاف و نظارت میدانی بازرسان ادارات بازرسی و تعزیرات برای نظارت بر امور باید در پایانه‌های مسافربری مرزی استان ملموس باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: حفظ سلامت زائران مهم‌ترین انتظاری است که از دستگاه‌های متولی داریم و در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان بر افزایش ایمنی راه‌ها و خدمات بهداشتی و درمانی در این ایام تاکید شد.

وی با اشاره به ضرورت حفظ کرامت زوار حسینی بر نظارت میدانی بر حسن انجام وظیفه مأموران نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان تاکید کرد و گفت: یکی دیگر از انتظارات و مطالبات زوار، حفظ تأمین امنیت خودروهای آنان در پارکینگ‌ها و اموال درون آن است که تعزیرات حکومتی باید نظارت کند تا خودروها به پارکینگ‌های ستاد هدایت شود و این پارکینگ‌ها محصور و مجهز به پایش تصویری باشد. ضمن اینکه با هرگونه تغییر کاربری اراضی و احداث پارکینگ‌های بدون مجوز برخورد قانونی شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا