اخبار سربازی و نظام وظیفه

اشتغال پایدار با مجهز شدن به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شدنی است

اشتغال پایدار با مجهز شدن به آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای شدنی است



به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر، بهره‌برداری از ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با حضور سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آغاز شد. برای اجرای این پروژه‌ها بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

توجه ویژه به بخش‌های دولتی و غیردولتی

مهرداد عظیمی، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: این پروژه‌ها در بخش دولتی و غیردولتی، امروز به مرحله افتتاح و بهره‌برداری رسیده که پروژه‌های بخش دولتی، شامل افتتاح ۶ مرکز دولتی، ۷ مرکز مدیریت، ۲۴ کارگاه آموزش دولتی، ۶ واحد پذیرنده محیط کار واقعی ،۳ تجهیز کارگاه آموزشی و ۳ واحد کارگاه سنجش است که با بهره برداری از آنها، ۱۳ هزار نفر سنجش به ظرفیت آموزشی این سازمان در بخش دولتی اضافه می‌شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: در بخش غیر دولتی هم ۸۷۸ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای، ۶ کارگاه آموزش محیط کار واقعی، ۷ مرکز مهارت آموزی و مشاور شغلی دانشگاهی و ۷۳ عنوان مرکز آموزش جوار کارگاهی افتتاح شد که مجموع این پروژه‌ها به ایجاد اشتغال مستقیم حداقل ۲۶۰۰ نفر کمک می‌کند.

وی افزود: با صرف ۱,۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش غیر دولتی، ۳۸ هزار نفر دوره آموزش در سال به ظرفیت‌های آموزشی این سازمان اضافه می‌شود.

به گفته رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، طی این دوره، ۱۸۷ هزار نفر آموزش نیز در حوزه مشاغل خانگی به ثبت رسیده که نسبت به دولت قبل ۳۷ درصد رشد داشته است.

فنی و حرفه‌ای مسیر رسیدن به اشتغال پایدار

سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آئین افتتاح و بهره برداری از ۱۰۰۰ پروژه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: برای ایجاد اشتغال پایدار، راه گریزی جز مجهز شدن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای وجود ندارد. در این راستا ضرورت دارد، طراحی‌های آموزشی این سازمان بر اساس اولویت‌سنجی بازار کار محقق شود.

وی افزود: امروز ایران اسلامی به یک کارگاه بزرگ اجرایی، عمرانی و آموزشی تبدیل شده که مثال شاهد آن، بهره‌برداری از ۱۰۰۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های آموزشی با اعتبار بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. اهمیت سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای در نهضت ملی مهارت، یکی از ادعاهای بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است؛ مرزهای توسعه زمانی درنوردیده می‌شود که کارگزاران توسعه محور مجهز به ابزار عمل و علم باشند.

مرتضوی با بیان اینکه برای ایجاد اشتغال و برون رفت از مشکلات و پدیده‌ها و آسیب‌های اجتماعی در فنی و حرفه‌ای، شاهد تلفیق علم و عمل هستیم، تصریح کرد: باید در حوزه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری، طرحی نو در انداخت که مجهز به آموزش فنی و حرفه‌ای باشد.

وی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ناترازی در جذب نیرو و پرداخت‌ها بود و در ۲ سال گذشته، اقدامات مطلوبی درباره همسان‌سازی حقوق و مزایای انجام شد، هرچند تا رسیدن به سطح مطلوب فاصله داریم. از سوی دیگر بازطراحی، تنظیم و ارائه لایحه اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و تصویب در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان، اقدامی ضروری بود که محقق شد.

مرتضوی ابراز امیدواری کرد، بر اساس اساسنامه جدید بتوانیم به تفکر مردمی‌سازی اقتصاد و واگذاری امور مردم به مردم در حوزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بیش از پیش، محقق شود.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع خبر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا