خبر ویژهگفتگو

اعطای « نشان ملی تغذیه » برای نخستین بار به تولیدکنندگان و خدمات دهندگان صنایع غذایی کشور


به گزارش ثمره نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه اجلاس ” سلامت مواد غذایی ، از فرآوری تا مصرف” ، در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت مواد غذایی و اصلاح و ترویج الگوی مصرف ، مبتنی بر برنامه های راهبردی وزارت بهداشت،« انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور  » در نظر دارد براساس مصوبه شماره 5645/100 نخستین همایش ملی ” سلامت مواد غذایی ، از فرآوری تا مصرف ” را با مشارکت سازمان غذا و دارو ، وزارت صمت، سازمان نظام پزشکی ، شورای عالی سلامت ، سازمان شیلات و شورای سیاستگذاری صدا و سیما ،  24 مهر ماه سال جاری همزمان با روز جهانی غذا در محل انستیتو تحقیقات و تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار نماید .

همچنین در این همایش برای اولین بار ” نشان ملی تغذیه”  به تولید کنندگان و خدمات دهندگان و افراد شاخص و کارآمد در این حوزه بر اساس دستورالعمل مصوب شورای عالی انستیتو اعطا خواهد شد .

گفتنی است بر  اساس تصمیم نهایی  « انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور » و شورای سیاست گذاری نشان ملی تغذیه ، موسسه فرهنگی و هنری « عصرگفتگوی قلم » به عنوان دبیرخانه اجرایی اجلاس ملی ” سلامت مواد غذایی ، از فرآوری تا مصرف ” جهت پیگیری امور مربوط به ثبت نام و سایر امور اجرایی  مربوط به این نشان ملی  آغاز به کار کرد.

 

ضوابط ثبت نام کنندگان جهت حضور در فرآیند ارزیابی نشان ملی تغذیه :

 

* ثبت نام جهت حضور در فرآیند کارشناسی به تنهایی موجب اخذ نشان نمی گردد و ثبت نام کننده حتماً باید امتیازات و تأییدات کمیته علمی و ارزیابی را اخذ نماید .

*   با توجه به اینکه محصولات تولیدی نیاز به تأییدات آزمایشگاهی دارند ، هزینه های مربوطه طبق تعرفه آزمایشگاه مورد تأیید سازمان غذا و دارو ، با ثبت نام کننده می باشد .

 

برخی از معیارهای اعطای نشان مطابق مصوبه شماره 5654/100 انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور به شرح ذیل است ؛

 

* چهره شاخص و تأثیر گذار در ارتقاء و ترویج دانش تغذیه در سطوح ملی ، منطقه ای یا بین المللی

* ارائه فرآیند یا خدمات که منجر به بهبود وضعیت تغذیه در جامعه گردد .

*  فرآورده های غذایی ، صنفی یا صنعتی دارای ویژگیهای مطابق با معیارهای سلامت و تغذیه سالم باشد.

 

تولیدکنندگان و خدمات دهندگان در حوزه صنایع غذایی کشور ، جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این رویداد ملی می توانند با دبیرخانه این اجلاس (موسسه عصرگفتگوی قلم ) تماس حاصل نمایند.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا