اجتماعیاخبار سربازی و نظام وظیفه

اعلام اولویت‌های اصلی قرارگاه مهارت آموزی سربازان/آموزش به سربازان برای ایجاد اشتغال



فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان نیروهای مسلح توانمندسازی، ارتقاء جذابیت و نشاط سربازی و استفاده بهینه و اثربخش از این دوران را جزو اولویت های اصلی این قرارگاه توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری همسونیوز به نقل از ایسنا، سردار محمد جواد زاده کمند در سی و نهمین جلسه کمیسیون شورای عالی مهارت‌آموزی سربازان وظیفه که به میزبانی وزارت کشور و با حضور رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا، رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح و … برگزار شد، به تاکیدات و فرامین مقام معظم رهبری درباره سربازی اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی قرارگاه مهارت آموزی سربازان توانمندسازی، ارتقاء جذابیت و نشاط سربازی و استفاده بهینه و اثربخش از دوران خدمت سربازی مشمولان است. 

وی با بیان اینکه هر سرباز باید پس از پایان خدمت دستکم یک مهارت را فرا گرفته باشد، گفت: نیروهای مسلح ظرفیت خود را در این خصوص پای کار آورده اند و لازم است دیگر دستگاه ها نیز در این زمینه با تمام توان وارد عمل شوند.

در ادامه کوشش تبار، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور سربازی را  فرصتی ایده‌آل برای تقویت مهارت آموزی در حوزه شغلی دانست و با بیان اینکه تورم و اشتغال دو مشکل عمده کشور محسوب می شود، گفت: مهارت‌آموزی سربازان وظیفه، گامی مثبت در راستای ایجاد اشتغال جوانان است. 

وی ادامه داد: آموزش مهارت به سربازان در حین خدمت سربازای از جمله برنامه‌های تحولی در تقویت زمینه های فعالیت و اشتغال محسوب می شود و لازم است که توانمندسازی سربازان به صورت جدی دنبال شود.

کوش تبار با بیان اینکه باید تلاش کنیم با ارزیابی مستمر، کیفیت آموزش را نیز ارتقاء دهیم، گفت: سربازی و سرباز واژه های مقدسی هستند و لازم است که به سرباز و سربازی توجهی خاص شود. 

در ادامه این نشست که برخی از مدعوان آن نیز به شکل ویدیو کنفرانس حضور داشتند، نمایندگان ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح وزارتخانه‌های کشور، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک‌های تجارت، صادرات و ملت خلاصه‌ای از عملکرد ۹ ماهه خود پیرامون مهارت آموزی سربازان در سال ۱۴۰۰ را تشریح کردند. 

انتهای پیام

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:ایسنا

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا