اجتماعی

افتتاح دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر

افتتاح دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر



به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا ملأ محمد علیان مهریزی رئیس مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر گفت: تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر به عنوان خط مقدم فعالیت‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر شناخته می‌شوند و در حوادث سازمان امداد و نجات هدایت این تیم‌ها را بر عهده دارد.

وی در ادامه بیان کرد: ارائه آموزش‌های حرفه‌ای به این تیم‌ها باعث حرفه‌ای عمل کردن در حوادث می‌شود و این آموزش‌ها بر عهده مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر است و هر چه این تیم‌ها آموزش‌های بهتری را ببینند می‌توانند در عملیات‌ها خیلی بهتر عمل کنند.

مهریزی در ادامه بیان کرد: فردا شنبه ۲۲ مهر ماه برنامه دوره آموزشی ویژه تیم‌های واکنش سریع در مؤسسه علمی‌کاربردی جمعیت هلال‌احمر آغاز می‌شود و متولی اصلی برنامه سازمان امداد و نجات و مجری برنامه مؤسسه علمی‌کاربردی هلال‌احمر ایران است.

وی افزود: در این دوره ۶ تا ۸ تک پودمان اجرا می‌شود و در پایان دوره گواهی گذراندن دوره تک پودمان در حوزه‌های تخصصی خود از سوی دانشکده جامع علمی‌کاربردی صادر می‌شود که مورد تأیید دانشگاه جامع علمی‌کاربردی است.

وی ادامه داد: این آموزش‌ها ویژه و ترکیبی از علم و عمل است. این دوره آموزشی تیم‌های واکنش سریع برای ۴۵۰۰ نفر از سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئیس مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر ادامه داد: سنجش فیزیکی و جسمانی توسط مربیان در سازمان امداد و نجات و مؤسسه علمی‌کاربردی انجام می‌شود. اولین پودمانی که این افراد می‌گذرانند پودمان کمک‌های اولیه و مراقبت‌های ویژه و کمک‌های پزشکی است و شامل ۱۹۰ ساعت آموزش است. این افراد احتمالاً در محیط بیمارستان هم حضور داشته باشند و کاملاً مهارت آموزی کنند.

وی افزود: دوره تک پودمان اول ۵ هفته به طول می‌انجامد و دوره‌های دیگر شامل آشنایی با فدراسیون جهانی و قواعد و قوانین امداد و نجات در سطح بین‌المللی، فنون امدادی، امدادرسانی در محیط‌های ویژه مثل کوهستان، جاده، دریا و خشکی، دوره‌های غواصی، حمل مصدوم در هوا، دریا و خشکی است.

وی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این این دوره‌ها افزایش آمادگی و ارزیابی خطر و سانحه در تمام مأموریت‌ها است. امیدواریم با این آموزش‌ها شاهد تحول در فاز اجرایی عملیات‌های امداد و نجات باشیم.

به گفته مهریزی؛ در این دوره رویکرد هلال‌احمر رعایت استانداردهای آموزشی در سطح جهانی است و با رویکرد مهارت محوری و اشتغال‌زایی اجرا می‌شود.

مهریزی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که این افراد در محیط‌های داخلی و خارجی بتوانند امدادرسانی کنند. آموزش زبان انگلیسی تخصصی مرتبط با همان دوره هم برای شرکت کنندگان این دوره در نظر گرفته شده است.

این خبر را درهمسونیوز دنبال کنید

هم اکنون شما نیز می توانید اخبار ادارات، شرکت خود را با نام خود در همسونیوز منتشر نمایید.

ورود به سامانه ارسال اخبار



منبع:مهر

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا